Za novo postavitev Hamleta je bistveno, kako se junaki opredelijo do problema krivde in maščevanja. Foto: JDP
Za novo postavitev Hamleta je bistveno, kako se junaki opredelijo do problema krivde in maščevanja. Foto: JDP
Branislav Lečič
Branislav Lečič opozarja na jasne vzporednice med Shakespearovo tragedijo in krvavo balkansko zgodovino.
Dušan Jovanović
Dušana Jovanovića največji klasiki ne prestrašijo: po izjemno uspešni predstavi Ana Karenina v Ljubljani je svež pristop našel tudi za že neštetokrat uprizorjenega Hamleta.
Kurt Cobain
Kurt Cobain je iz precej uspešnega pevca po svoji tragični smrti nemudoma prerasel v urbano legendo.

Dragan Mićanović je kot letošnji srbski Hamlet odprl petdnevno gostovanje dveh beograjskih gledališč v Ljubljani. V ljubljanski drami sta Jugoslovansko dramsko gledališče (JDP) in Atelje 212 uprizorila Shakespearovo gledališko klasiko.

Tragedijo, ki je nastala v sodelovanju JDP-ja in črnogorskega festivala Mesto teater Budva, je režiral Dušan Jovanović. "Sporočilo predstave je blagodejno za naš del Evrope," je na predstavitvi tokratnega gostovanja Beograjčanov dejal novi srbski Hamlet.
Hamlet v tej postavitvi namreč oprošča morilcema svojega očeta, kar je pomembno za narode na "tem prostoru", je pristavil Branislav Lečič, pred leti sam Hamlet, tokrat pa v vlogi kralja Klavdija. Na filmu pa smo ga nazadnje videli v ekranizaciji Balkanskega špijona, predstave, ki je pred leti prav tako zaživela pod taktirko Dušana Jovanovića.

Začarani krog zločinov in maščevanja
Vzporednice z aktualnim dogajanjem v Srbiji (politične likvidacije) je režiser precej neposredno vnesel v predstavo, meni Lečič. Vloga gledališča, pomembna tematika Shakespearove igre, je postavljena v kontekst političnih manipulacij. Za Jovanovića je Hamlet politična igra, ker je v ospredju odnos med vladarjem Klavdijem in Hamletom: "Če nimamo odgovora na vprašanje, kdo je Klavdij, nimamo niti odgovora, kdo je Hamlet." Med temeljnimi predpostavkami njegove uprizoritve je bil "kaos, konfuzija" časa v tem delu Evrope, kjer se "ciklus greha in plačila tragično ponavlja".

Ponovno tkanje razrahljanih vezi
Ravnatelj in umetniški vodja Drame Janez Pipan je na tiskovni konferenci poudaril, da gre ob tokratnem obisku beograjskih gledališčnikov ne le za gostovanje, temveč (tudi) za poglobljeno sodelovanje gledališč, mest in umetnikov. Predstavljajo se nova imena srbske dramatike in igralstva. Namesto zadnji trenutek obolelega Bogdana Dikliča je v vlogo Polonija vskočil Nebojša Glogovac. Kot Gertruda se je predstavila Aleksandra Jankovič. Premiera Hamleta je bila avgusta lani v Budvi, nato oktobra v Beogradu.

Hamlet prihaja v dobrem spremstvu
V Mali drami bo JDP 8. junija ob 20. uri odigral delo Huddersfield mladega srbskega dramatika Uglješe Šajtinca. Delo je na oder postavila britanska režiserka Alex Chisholm, igrajo pa Goran Šušljik, Nebojša Glogovac, Vojin Četkovič in drugi. Igra se dogaja v banatskem mestecu med dvema jutroma življenja 30-letnega junaka Raše.

V petek bo na vrsti Atelje 212 - na velikem odru bodo ob 19.30 odigrali predmestno ljubezensko zgodbo Smrtonosna motoristika srbskega klasika Aleksandra Popoviča, ki ga je na odre vrnil režiser predstave Egon Savin, z Nebojšo Romčevičem soavtor priredbe. Nastopajo Isidora Minič, Nenad Jezdič, Dubravka Mijatovič, Mladen Andrejevič in drugi.

Kurt Cobain in Freud srečata Stvaritelja
Velika bela zarota, "poskus dramske rekonstrukcije resničnega ogodka" (smrti Kurta Cobaina) dramatika Dimitrija Vojnova v režiji Miloša Loliča bo v soboto ob 20. uri na sporedu Male drame, nazadnje bo ansambel Ateljeja v nedeljo, 11. junija, na velikem odru ob 19.30 odigral še Obiskovalca Erica-Emmanuela Schmitta, odrsko navezavo na Freuda, v kateri se Freud pred smrtjo sreča z bogom. Režirala ga je Ljiljana Todorovič, dramaturg je Jovan Čirilov. Freud bo Vojislav Brajovič, Neznanca igra Dragan Nikolič, kot Anna Freud se bo predstavila Andželika Simič, kot Nacist pa Andrija Miloševič.