Obenem pa je to tudi predstava o ljubezni do gledališča in sovpada tudi z razmerami, v katerih se je zaradi selitve znašla ljubljanska Drama sama. Komedijo angleškega dramatika Michaela Frayna je na oder postavila režiserka Ivana Djilas.
Po besedah režiserke so ustvarjalni proces pri postavljanju predstave na oder začeli z nostalgijo in mislijo na čase, ki jih več ni, a so se nato med samim procesom vse bolj približevali sami sebi in svojim okoliščinam. Komedija je žanr, ki lahko pride najgloblje do srca in je tudi dobro orožje za današnji naporen čas, meni. Recepta za komedijo po njenem ni, saj je težko ujeti, kaj je smešno, ker je to zelo povezano s svetom, s katerim pride občinstvo pogledat predstavo. Morajo pa igralci v tej predstavi, kot je dejala, iz sebe izvleči najboljše. S tem se strinja igralka Saša Pavček, ki je povedala, da je igralska ekipa za predstavo garala nekaj mesecev.
Saša Pavček v Hrupu za odrom vidi predvsem odsev današnjega časa, kjer vsi drvimo skozi kaos, življenje, delovne obveznosti ter družinske in poslovne odnose, ter gledališča, ki se neprestano vrti, in kjer so ljudje zamenljivi.
Poleg Saše Pavček v Hrupu za odrom igrajo še Uroš Fürst, Jure Henigman, Iva Babić, Saša Mihelčič, Robert Korošec kot gost, Pia Zemljič, Saša Tabaković oziroma Gorazd Logar in Valter Dragan.
Poklon veliki zgodovini slovenskega gledališča
Dramaturg predstave je Rok Andres, ki pravi, da govori Hrup za odrom tudi o živem gledališču, ki se stalno spreminja, in svetu, kjer je stres lahko gonilo, ustvarjalnost pa tista, ki življenje pogajanja naprej. Predstava, ki se dogaja v 80. letih 20. stoletja in je tudi krstno izvedbo doživela v Londonu leta 1982, je po njegovih besedah tudi poklon "veliki zgodovini slovenskega teatra in slovenskega igralstva".
"Igra, ki se imenitno umešča v čas in prostor Litostrojske 56"
Po besedah ravnateljice Drame Vesne Jurca Tadel se igra Hrup za odrom spogleduje z vsemi gledališkimi žanri, poseben izziv pa predvsem za igralsko ekipo. Predstava, ki govori o ustroju gledališča in ponuja zabavne situacije, je zelo priljubljena pri občinstvu, zato ne preseneča, da igro trenutno uprizarjajo na več evropskih odrih. Tudi v Sloveniji je bila uprizorjena že nekajkrat. Predstavo je mogoče razumeti tudi kot tri ure kaosa, a za tem kaosom stoji natančen mehanizem z do potankostmi preračunanimi odzivi in gibi, da lahko igra na odru deluje kot "dobro naoljena ura".
Zadnjo različico Fraynovega Hrupa za odrom iz leta 2021 je prevedla Alja Predan, ki je delo označila za farsično komedijo ali komično farso, ki se imenitno umešča v čas in prostor Litostrojske 56, kjer zdaj začasno domuje Drama.
Scenografinja predstave je Sara Slivnik, oblikovalka svetlobe Mojca Sarjaš, kostumografka Jelena Proković in oblikovalka maske Andrea Schmidt. Glasbo za predstavo je prispeval skladatelj Boštjan Gombač. Oblikovalka odrskega giba je Lara Ekar Grlj.
Ivana Djilas je predstavo posvetila tastu Petru Gombaču, ki je abonent ljubljanske Drame že 60 let, in vsemu drugemu zvestemu občinstvu. V tem duhu je tokratni gledališki list obogaten s krajšimi pogovori izbranih abonentov.
Nocojšnji premieri sledi cikel ponovitev od 7. do 9. novembra ter 11., 12., 23., 25., 26. in 31. novembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje