Nove gledališke priredbe slovite zgodbe se je na pobudo režiserke Andreje Kovač lotila Ira Ratej, obenem dramaturginja prve slovenske Lolite, ki je bila uprizorjena na velikem odru MGL-ja. Ratejeva se je v predelavi scenarija osredotočila predvsem na profesorja Humberta in na njegovo zavest, njegovo realnost, njegovo doživljanje Lolite kot nimfice. Humbert je zaradi ujetosti v svoj um le tu in tam (ko se pripoved v romanu preklopi iz prve osebe v tretjo) zmožen videti, da je Lolita žrtev njegove bolezni. Foto: MGL/Miha Fras
Nove gledališke priredbe slovite zgodbe se je na pobudo režiserke Andreje Kovač lotila Ira Ratej, obenem dramaturginja prve slovenske Lolite, ki je bila uprizorjena na velikem odru MGL-ja. Ratejeva se je v predelavi scenarija osredotočila predvsem na profesorja Humberta in na njegovo zavest, njegovo realnost, njegovo doživljanje Lolite kot nimfice. Humbert je zaradi ujetosti v svoj um le tu in tam (ko se pripoved v romanu preklopi iz prve osebe v tretjo) zmožen videti, da je Lolita žrtev njegove bolezni. Foto: MGL/Miha Fras
Boris Ostan (Humbert Humbert) in Iva Kranjc (Lolita)
Humbert Humbert se izkaže za absolutno tragičen lik; zgodba, ki se začne kot kriminalka, se prevesi v ljubezenski roman. Prirejevalka je stremela k ohranitvi Humbertovih želja in razmišljanj, pri tem pa je izhajala tudi iz spoznanja o kontroverzah današnjega sveta, ki - prek oglaševanja, lepotnih tekmovanj in mode - 'ponuja' vse mlajše izzivalne deklice, obenem pa je v javnosti zaznavna izredna senzibilnost za spolne zlorabe, tudi v krogu družine. Foto: MGL/Miha Fras

V Mestnem gledališču ljubljanskem (MGL) je v pretekli sezoni igralsko najbolj izstopala Iva Krajnc v vlogi Lolite v predstavi po istoimenskem romanu Vladimirja Nabokova, je soglasno odločila Dnevnikova komisija in ji nocoj podelila priznanje tega časopisa. Nagrado, 21. po vrsti, so, kot veleva tradicija, podelili po prvi predstavi v novi sezoni.

O zlorabi in manipulaciji brez olepšav
Predstava Lolita, ki je nastala po literarni predlogi Vladimirja Nabokova, odpira skrajno zapletena in boleča vprašanja seksualne in duševne zlorabe otrok, pa tudi vprašanja seksualnosti na splošno, zato sodi vloga Lolite nedvomno med največje igralske izzive, je svojo odločitev utemeljila komisija, ki jo sestavljajo Tanja Lesničar Pučko, Egon Bavčer in Nada Vidič.

"Igralka mora najti v sebi tako otroka, ki mu zloraba uničuje otroštvo, kot ranjeno žensko, ki se šele napoveduje. In po tem negotovem robu med otroško igro in potrebo po zaščiti, med zapeljevanjem in zapeljanostjo, med psihološko manipulacijo in fizičnim nasiljem hodi Iva Krajnc z izredno preciznostjo."

Njena otroška zmrdovanja in muhavost, njene premene v razpoloženju, vzgibih in hotenjih, ki jim ne dovoli zdrsniti v kičasto otročjost, nato pa strma pot navzdol, brutalna pahnjenost v prezgodnjo odraslost, v otopelo zlorabljenost brez olepševalnih tančic in končno v socialno bedo so igralsko prepričljiva in pretresljiva izpoved o uničenem brstenju deklice Lolite, je še zapisala v obrazložitvi.

Vlog ji ne manjka ...
Iva Krajnc je članica igralskega ansambla MGL od septembra 2001; v sezoni 2008/09 bo nastopila v kar šestih uprizoritvah. Zaigrala je tudi v nocojšnji prvi letošnji premieri - mračni komediji Williama Shakespearja Milo za drago v režiji Sebastijana Horvata.

... Nagrad pa tudi ne
Doslej je prejela šest nagrad, med drugim leta 2002 nagrado za najboljšo igralko na Festivalu slovenskega filma v Portorožu za vlogo Simone v filmu Varuh meje Maje Weiss in za isto vlogo še Stopovo nagrado za obetavno igralka leta, leta 2006 nagrado shooting star za obetavno mlado igralko na 56. berlinskem filmskem festivalu za vlogo Marjane v filmu Ljubljana je ljubljena Matjaža Klopčiča ter istega leta naziv žlahtne komedijantke na Dnevih komedije v Celju za vlogo Colombine v komediji Beneška dvojčka Carla Goldonija v izvedbi MGL.