Z uprizoritvijo želijo po besedah direktorice in umetniške vodje MGL-ja Barbare Hieng Samobor "na en mah zabiti dva žeblja" - razgibati občinstvo in sodobni družbi nastaviti ogledalo.
Delo je prevedel Milan Štefe, ki je v trilogiji zaigral z Juretom Henigmanom, Tino Potočnik, Karin Komljanec, Jurijem Drevenškom, Primožem Pirnatom, Domnom Valičem, Matejem Pucem in Viktorijo Bencik Emeršič. Scenografijo sta zasnovala Numen in Ivana Radenović, kostumografijo Jelena Proković, glasbo pa podpisuje Vlada Divljan.
Kako so pridobili in izgubili bogastvo
Trilogija, ki jo sestavljajo deli Spodnjice, Snob in 1913, sledi trem generacijam rodbine Maske. V prvem delu je v ospredju ustanovitelj rodbine Theobald Maske, uradnik srednjega sloja, ki se dokoplje do velikega bogastva, v drugem Maskejev sin Christian, novopečeni industrialec ter hladen in premočrten človek, v tretjem delu pa trije Christianovi otroci, ki družinsko bogastvo zaradi nesposobnosti, egoizma in arogance izgubljajo.
Kot menijo v MGL-ju, je kljub komedijskemu kontekstu sporočilnost trilogije dovolj jasna, da režiserju in ekipi ni težko vzpostaviti pomenskega mostu med letoma 1913 in 2013.
Svet, ki se preslikava v sodobnost
Dramaturginja Eva Mahkovic izpostavlja, da je Sternheim, ki je večinoma pisal komedije, vanje vnašal elemente, ki žanr sprevračajo. Avtor po njenih besedah ni pisal kronologije časa, a je v svoje delo odlično zajel podobo dobe, v kateri je živel.
"Želel je pisati komične stvari, a je dejansko zelo surovo opisal svet, ki se vse preveč preslikava tudi v sodobnost," dodaja režiser Popovski. "Gre za trilogijo, ki me nekoliko spominja tudi na velike trilogije, kot je Gospodar prstanov."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje