To delo avstrijskega dramatika so že pred 35 leti uprizorili v eksperimentalnem gledališču Glej. Vlogo Kasparja je režiser Jaka Ivanc zaupal Ivanu Peternelju, na odru poleg njeja nastopajo Željko Hrs, Sabina Kogovšek, Marko Mlačnik, Romana Šalehar in Marinka Štern, pomembno vlogo pa imajo tudi glasovi prišepetovalcev, ki so posneti vnaprej.
Kaspar se skriva v vsakem izmed nasDramaturginja predstave Jera Ivanc je Kasparja opisala kot slehernika, ki je skrit v vsakem izmed nas, drama pa prikazuje, kaj se z ljudmi lahko zgodi. Prav tako igra ne konkretizira niti nobene posebne družbe, v kateri naj bi se Kaspar gibal.
Vse je iluzija
Predstavo so ustvarjalci gradili na gledališki iluziji, posebej pa so se posvetili razmerju med jezikom in njegovo socializacijo ter pomenom, ki ju jezik dobi v različnih socialnih okoljih.
Izvor v gledališču absurda
Kot je zapisal kritik Tomaž Toporišič, Kaspar problematizira vlogo posameznika znotraj družbe, posveti pa se tudi problematiki gledališča in jezika. Kasparjev, avtor Handke, je izhajal iz tradicije Artauda in njegove kritike logocentričnega gledališča, motive pa najde tudi v Beckettovi, Ionescovi in Adamovi dramatiki absurda ter v reinterpretaciji Wittgensteinovih in strukturalističnih analiz jezika, umetnosti in sodobne civilizacije.
Režiserjevi sodelavci
H končni podobi predstave so pripomogli tudi Damjan Cavazza, ki je oblikoval luči, skupaj z režiserjem pa tudi scenografijo, Alan Hranitelj je bil zadolžen za kostumografijo, Davor Herceg za glasbo, Tanja Zgonc pa za gib. Predstavo so v Slovenskem mladinskem gledališču postavili po prevodu Lada Kralja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje