Predstava, ki jo bodo igralci Prešernovega gledališča Kranj ob 20.00 uprizorili v ljubljanski Operi, je nastala po predlogi Marieluise Fleisser, v času življenja nadvse kontroverzne in prevečkrat spregledane nemške pisateljice in dramatičarke, ki se je zamerila nacistom, še preden so ti prišli na oblast. Močan rod je začela pisati že leta 1926, v času krize, in ga končala leta 1945, ob zmagi nad nacizmom in fašizmom.
Anomalije nacizma niso brez vzporednic v sedanjosti
Za prikaz univerzalnega modela izkoriščanja, izključevanja in brezobzirne ter ledene preračunljivosti, ki je osnova tako današnjemu neoliberalizmu kot fašizmu in nacizmu, si je dramatičarka izbrala formo kritične ljudske igre, za temo pa čisto običajno bavarsko obrtniško družino v malem provincialnem mestu. Fleisserjeva v svoji igri brez zadržkov in brezsramno razkriva vse anomalije družine in povojne nemške družbe, ki ima ustreznico tudi v sedanjosti.
Letošnji festival, ki se bo sklenil 8. septembra, bo ponudil 11 predstav ter uvodni performans Tine Kolenik Zlati dež.
Poleg otvoritvene bosta na festivalu doživeli premiero še dve predstavi - Slovenka na kvadrat v režiji Nika Goršiča alias Nicka Upperja, ki jo bodo uprizorili dvakrat, ter predstava Little Blonde Riding Wolf v režiji Daphne Millefoa.
Slovenka in Slovakinja: Slovenka na kvadrat
Slovenka na kvadrat je kabaret po resnični zgodbi, ki je nastal po istoimenski knjigi pesnice, pisateljice, esejistke, prevajalke, literarne kritičarke in urednice s slovaškim in slovenskim državljanstvom Stanislave Repar. Knjiga je s principom montaže različnih vrst in zvrsti besedil od pesmi do esejev, od družbenokritičnih vrinkov do intimnega dnevnika ljubezenske zgodbe kar klicala po uprizoritvi, piše v festivalskem katalogu.
Reinterpretirana Rdeča kapica
Predstava Little Blonde Riding Wolf zgodbe ne pripoveduje na klasičen način in gledalcu ne vsiljuje same pripovedi, temveč nagovarja s skritimi pomeni in simboli, prek katerih gledalec odpotuje na podoben način, kot odpotuje s podobami iz sanj.
V predstavi, v kateri prvotna inspiracija izhaja iz zgodbe o Rdeči kapici, se morbidno smešna seksualna estetika predstave spopade z vprašanjem, kje je družbeno sprejemljiva popkovina med materjo in hčerjo in kaj za medgeneracijski odnos pomeni prisotnost njenih ljubimcev. Kot je povedala avtorica in režiserka, ki v predstavi nastopi skupaj s svojo materjo Lane Stranič, je v predstavi uporabila manj besed, pomembno vlogo pa imajo barve in svetloba. Premiera bo 6. septembra v Centru kulture Španski borci.
S predstavo Anamnesis o kafkovskem medicinskem sistemu na Madžarskem se na festival vrača dvakratni obiskovalec Ex Ponta Viktor Bodo.
"Nevidni" upokojenci
V predstavi 55+, s katero v Slovenijo prihaja hrvaški režiser Borut Šeparović, nastopi "avtobus upokojencev", ki bodo na svoj način predstavili in podoživljali socialno in politično stanje na Hrvaškem. "Mislim, da je to odlična metafora tudi za trenutno dogajanje na teh področjih v Sloveniji," je prepričan režiser.
Sicer se bodo na festivalu med drugim predstavili še ustvarjalci s Kosova, Francije, Nemčije, Bolgarije, Makedonije in Črne gore. Celotna vrednost letošnjega festivala je po besedah direktorja festivala Damirja Domitrovića Kosa 180.000 evrov; od tega so 100.000 evrov pridobili iz evropskega programa kultura.
Festival bo poleg predstav od 3. do 7. septembra ponudil še spremljevalni program v Etno klubu Zlati zob, ki bo namenjen koncertom ter druženju in pogostitvam.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje