Bi tudi Ingmar Bergman za igralki izbral Jette Ostan Vejrup in Ivo Zupančič? Foto: Peter Uhan
Bi tudi Ingmar Bergman za igralki izbral Jette Ostan Vejrup in Ivo Zupančič? Foto: Peter Uhan
Jette Vejrup Ostan in Iva Zupančič
Družinska saga skozi fragmentalni dialog Ive Zupančič in Jette Vejrup Ostan Foto: Peter Uhan

Filmskih kadrov? Tako je fragmente svoje postavitve Ko mine - ki jo je zasnoval po motivih iz filma znamenitega švedskega režiserja Ingmarja Bergmana Jesenska sonata - označil režiser Matej Filipčič. Tudi dramaturginja Irena Štaudohar, ki je avtorica priredbe, je izpostavila - če navedemo njene besede - "dokaj filmsko strukturo" postavitve.

Gledalec tudi režiser
Družinska saga, v kateri sta se predstavili Iva Zupančič in Jette Ostan Vejrup - nastopili bosta v kostumih Alana Hranitelja -, zahteva aktivnega gledalca. Ponujeni motivi lahko namreč kot pomenska celota zaživijo le, če jih v zgodbo sestavi gledalec sam. Gledalec tako preizkusi svoje režijske sposobnosti, saj na odru predstavljene kadre v mislih poveže v zaporedje po povsem lastni izbiri.

Malo drugačen teater
Produkcija je nastala v sodelovanju z umetniškim društvom Osum in je tako eden od petih letošnjih projektov MGL-ja, ki bodo možnost za predstavitev v institucionalizirani gledališki ustanovi ponudili umetniškim skupinam brez logističnih pripomočkov za izvedbio predstav. Po besedah ravnatelja MGL-ja Borisa Kobala, gre v teh primerih za predstave, ki so "malo ven iz tokov ustaljenega gledališča".

Predstava Ko mine je eden od projektov, s katerimi MGL izpolnjuje svoje umetniško poslanstvo, saj ta tip predstave ni namenjen "komercialnemu poslu, ampak iskanju in drugačnemu ritmu dela". Kot taki so ti projekti tudi svojevrstna šola gledaliških kadrov, ki si z malo drugačnim načinom dela razširijo obzorja in si pridobijo izkušnje, ki jih lahko uporabijo pri klasičnih gledaliških predstavah.

Ne poznate Mateja Filipčiča?
Matej Filipčič se je režijskega posla izučil kar skozi prakso. Diplomirani arhitekt se je šele s podiplomskim študijem podal v svet gledališča. Na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani je končal magistrski študij scenografije in kostumografije, kot režiser pa se je doslej predstavil že s predstavami Interieri (2000), Osum (2002) in sanset (2004).