La Boheme se je znova rodila v režiji Vinka Möderndorferja, v njej pa so pod taktirko Lorisa Voltolinija nastopili solisti, zbor in orkester ljubljanske operno-baletne hiše. Möderndorfer je v operi, ki velja za izrazito romantično, izpostavil krutost in revščino življenja umetnikov. Tematiko je približal sodobnosti in ob tem realistični svet boemov prepletel s simbolnim svetom lutk. Režiser si je zastavil predvsem cilj, v predstavo vključiti čimveč elementov sodobnosti, k čemur je pripomogla tudi naturalistična kostumografija Alenke Bartl in scenografija Marka Japlja.
Velika romanca v mestu ljubezni
Poleg romantičnih zapletov med glavnimi junaki je Möderndorfer v dogajanje vpletel tudi socialno raven, skozi katero je prikazal, kako so v družbi, ki jo je zaznamovalo pomanjkanje, živeli boemi. Kot ključno v celotni operi je režiser izpostavil tretje dejanje, v katerem glavna junaka Mimi in Rudolf razčiščujeta svoj ljubezenski odnos.
Vlogo Mimi je na premieri pela Martina Zadro, Rudolf je bil Branko Robinšak, Perpignol je bil Matej Vovk, v vlogi Marcela je nastopil Jože Vidic, v vlogi Schaunarda Slavko Savinšek, filozof Collin je bil Saša Čano. Vloge so odpeli v italijanščini.
Tudi kritiki se včasih motijo
La Boheme so v Ljubljani uprizorili že šestnajstič zapored. Krstno izvedbo je opera doživela leta 1896 v torinskem gledališču Regio, in sicer pod taktirko Artura Toscaninija. Takrat se je kritikom zdela preveč cenena in sentimentalna, danes pa predstavlja stalnico na sporedu vseh opernih gledališč.
Njen uspeh temelji na čudovitih melodijah, dobro utemeljeni zgodbi ter prefinjeni mešanici veselja in bolečine, so zapisali v SNG Opera in balet Ljubljana. Po mnenju mnogih je prav La Boheme najboljše Puccinijevo delo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje