Na malem odru SNG Drame Ljubljana bodo nocoj premierno uprizorili dramo Davida Mameta November v režiji Matjaža Zupančiča. Predstava, katere dogajanje je postavljeno v ovalno pisarno Bele hiše, v ospredje postavi konflikte interesov in merjenje moči.
Dramo November je znameniti ameriški dramatik Mamet napisal leta 2008. Gre torej za sodoben tekst, ki pa se ne dotakne zgolj ameriške administracije, ampak se lahko kot koprena raztegne čez celotno svetovno politično dogajanje.
Čeprav je dogajanje postavljeno v ovalno pisarno Bele hiše, bi bila to lahko katera koli pisarna: v njej vlada prototip sodobnega predsednika, Charles Smith, ki svojih osebnih in materialnih interesov ne skriva pod krinko delovanja v skupno dobro. Gre mu zgolj za to, da bo po izteku funkcije ohranil položaj.
Matjaž Zupančič se tokrat z Mametom spopada že četrtič. Kontroverznost Mametovih tekstov po njegovih besedah izhaja iz tega, "da se v svoji nesporni dialoški in dramaturški briljanci ne izogiba aktualnim družbenim in političnim temam". November je po Zupančičevem mnenju zelo politična igra, saj postavlja jasna vprašanja o tem, kaj je demokracija, kaj so človekove pravice, kdo in kako piše zakone ter na kakšen način deluje oblast.
Svetel žarek v "zaspanem postmodernizmu"
Režiserju se je v tej igri zdela zanimiva misel, da zahodni družbi pravzaprav ne vlada politika, temveč trgovina in seveda korupcija, ker je politika v službi trgovine. "Mislim, da so take duhovite, družbeno angažirane igre, kot je November, v tem malce zaspanem, a vendar prevladujočem postmodernizmu pravzaprav redke in jih kot režiser z užitkom in odgovornostjo poskušam uprizarjati," je dejal Zupančič.
Kakšna politična korektnost neki
Mamet je v tekstu, ki bo v Sloveniji uprizorjen prvič, neusmiljen, prav tako nima pomislekov glede sovražnega govora. Njegov predsednik gre v tem smislu zelo daleč. Po besedah lektorice Tatjane Stanič je prav jezik nekaj posebnega, saj je glede na okolje, ki velja za kultivirano, čisto nasprotje tega - je prostaški in na trenutke celo primitiven. Prav z rabo jezika je dramatik označil, da je vodilnim v resnici vseeno.
V vlogi predsednikovega prototipa nastopa Matjaž Tribušon, ob njem pa bodo še Uroš Fürst, Jurij Zrnec, Alida Bevk in Andrej Nahtigal. Scenografijo je zasnovala Sanja Jurca Avci, kostumografijo Bjanka Adžić Ursulov, za glasbo je poskrbel Vanja Novak, za luči pa Milan Podlogar.
Branje Medeje in Ojdipa v Kolonu
V Drami so za februar in marec pripravljali dve izvedbi še neuprizorjenih prevodov grške in rimske dramatike, ki so po Banovih besedah do zdaj doživele zelo dober odziv med obiskovalci. Spomladanski cikel bo 18. februarja uvedla Senekova Medejam 500 let mlajša priredba Evripidove zgodbe o princesi Medeji, ki za argonavta Jazona izda domovino, okrade očeta in umori brata, na koncu pa ostane sama.
Na drugi marčevski dan bodo v ljubljanski Drami prebirali Sofoklesovo tragedijo Ojdip v Kolonu. Po besedah prevajalca Kajetana Gantarja je Ojdip izredno zahtevno besedilo, ki zahteva zelo kultivirano občinstvo. To je edini prevedeni Sofoklesov tekst, ki v Sloveniji še ni bil uprizorjen.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje