Drejček in trije Marsovčki ni samo pionirsko delo na področju slovenske otroške znanstvene fantastike, temveč tudi subtilno delo, napisano z očitnim poznavanjem otroške psihologije, saj govori v prvi vrsti o utopičnem svetu, narejenem po meri otrok, ter seveda z velikim poznavanjem njihovih želja. Foto: SNG Nova Gorica
Drejček in trije Marsovčki ni samo pionirsko delo na področju slovenske otroške znanstvene fantastike, temveč tudi subtilno delo, napisano z očitnim poznavanjem otroške psihologije, saj govori v prvi vrsti o utopičnem svetu, narejenem po meri otrok, ter seveda z velikim poznavanjem njihovih želja. Foto: SNG Nova Gorica
Marsovčki na obisku
Aberšek je precej kritičen še do gledaliških uprizoritev v nakupovalnih središčih, kjer mimoidoči 'povozijo' predstavo in igralce. Tudi zato so se v AMO odločili za mladinsko igro Marsovčki na obisku. Foto: SNG Nova Gorica

Člani Amaterskega mladinskega odra (AMO), ki že več kot tri desetletja deluje v okviru Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, bi morali 13. 1. v Novi Gorici premierno uprizoriti mladinsko igro Marsovčki na obisku - a je zaradi bolezni premiera prestavljena na naslednji torek, 20. 1. Gre za priredbo priljubljenega mladinskega romana Vida Pečjaka Drejček in trije Marsovčki, ki jo je za oder priredil Emil Aberšek. Predstavo soustvarja tudi kot režiser in scenograf.

Predstava, ki so jo v AMO pripravljali štiri mesece, pričara poetično potovanje na Luno in obisk na Marsu. Gre za nekakšno gledališko iluzijo in refleksijo "marsovskega" življenja, kakršnega si želi glavna junakinja Andreja (Kaja Dragoljevič), ki se upira vojni, kajenju in drugim nastavkom nasilja ter nespametnega vedenja, ki jih vidi v "odraslem" svetu okrog sebe.

Devetletna Andreja je - kot dandanes številni otroci - veliko sama. Čas si krajša s sanjarjenjem in zgodbicami. Nekega večera tako na obisk priletijo nagajivi Marsovčki Miš, Maš in Šaš, s katerimi se spoprijatelji in spozna, kako je na Zemlji v primerjavi z Marsom marsikaj narobe. Ljudje se še vojskujejo, onesnažujejo zrak in kadijo, pa tudi otrokom ničesar ne verjamejo. V priredbi Pečjakovega besedila so dodali še nekaj humorja, precejšen poudarek pa je tudi na glasbi in zvokih.

Otroške predstave v "resnih" gledališčih po navadi na stranskem tiru
Če številnih obrazov na odru ne boste spoznali, je to zato, ker se je v AMO v zadnjem času "zgodila" menjava generacij. Tudi zato so se, kot pojasnjuje Aberšek, odločili za poetično in dramaturško ne preveč "zateženo" besedilo, a so se izognili možnostim sodobne tehnike, da ne bi izgubili njegove "nežnosti in sporočilnosti". Nenazadnje pa se razlog za izbiro Marsovčkov skriva tudi v tem, da so predstave za najmlajše ob obilici programov za odrasle vsepovsod potisnjene na stran, kar se zaradi zgolj enega odra dogaja tudi v Novi Gorici.

V predstavi poleg Dragoljevičeve sodelujejo še Sara Bašin, Eva Pogelšek, Anuša Kodelja, Nastja Konič, Anja Pišot, Dragica Kokot in Jože Horvat. Songe je prispeval Matej Petejan, videoposnetke Jožko Markič, luči je oblikoval Samo Oblokar, kostumografija je bila v rokah Eve Tomašević, medtem ko sta za ton poskrbela Kaja Stegovec in Stojan Nemec.