Katarina Velika je v Rusijo prišla s petnajstimi leti kot Sofija Avgusta Frederika, vendar je v skladu s pravoslavno cerkvijo sprejela pravoslavno rusko ime Jekaterina. Foto: Festival Break 2.4
Katarina Velika je v Rusijo prišla s petnajstimi leti kot Sofija Avgusta Frederika, vendar je v skladu s pravoslavno cerkvijo sprejela pravoslavno rusko ime Jekaterina. Foto: Festival Break 2.4
Ko je Katarina Velika potovala po Rusiji, je Potemkin ob bregovih Dnjepra dal zgraditi vasi iz kulis in najel kmete, ki so ji mahali ob prihodu, da bi vladarico preslepil, kako živijo v dobrih razmerah.
Muzikal naj se sicer ne bi na noben način povezoval s trenutno rusko politično situacijo, vendar pa je v njegovem tonu mogoče zaslutiti vprašanje o trdih ruskih voditeljih. Foto: EPA

V Jekaterinburgu so na oder postavili muzikal, posvečen "zavetnici" (oziroma dajalki imena) tega uralskega mesta Katarini Veliki, v katerem se prepletajo prvine rocka, opernih arij in glasbe ruske ortodoksne cerkve. Zgodba se prepleta okoli življenja v Prusiji rojene princese in njene poti do brezmejnih imperialnih moči.

Skrivnostna smrt moža
Katarinina osebna zgodba namreč vsebuje vse sestavine za dober muzikal; s 15 leti je kot Sofija Avgusta Frederika prispela v Rusijo, kjer se je popolnoma porusila in preimenovala, da bi bila zgledna žena bodočemu ruskemu carju. Vendar pa je bil njen mož car Peter III. impotenten, kar je mlado Katarino "vrglo" v naročje raznih ljubimcev (kajpada visoke krvi).

Leta 1762 je Peter III. nasledil prestol, a je na njem sedel le pol leta, ker je umrl v skrivnostnih okoliščinah. Pri njegovi smrti naj bi imela prste vmes tudi Katarina Velika, vendar so to le zgodovinske govorice. Potem ko je zasedla prestol, se je za Rusijo začela t. i. zlata doba, v kateri pa so uživali predvsem plemiči, ki so živeli na račun svojih tlačanov.

Ruska uspešnica?
V muzikalu naj bi se prepletale različne glasbene smeri - od starejših, kot so koralni interludiji, do bolj modernih, v katerih je slišati električno kitaro in vzorcev džeza, pri čemer postavitev sledi ameriškemu muzikalu Chichago. Skladatelj glasbe Sergej Dreznin je prepričan, da bo spektakel postal ruski globalni hit, primerljiv s klasikami muzikala Les Miserables (Nesrečniki).

Trda ruska roka
Mnogi se sprašujejo, ali gre pri predstavi za morebitne vzporednice s trenutnim prvim možem ruske politike Vladimirjem Putinom, kar pa ustvarjalci predstave odločno zanikajo. Vendar arije in koreografija prikazujejo, kako so Rusijo neprestano vodili in usmerjali močni voditelji. Vse v scenariju namreč govori o tem, kako se Rusija ne spreminja in se sprašuje, kaj je cena moči. Predvsem pa je v središču vprašanje, kako je lahko tako nežna princesa postala tako kruta vladarka, ki je sicer skušala oddrobiti čim manj glav, a vseeno ni bila med najbolj prizanesljivimi.

Muzikal, za katerega so porabili 17 milijonov rubljev (712 800 dolarjev) in je glede na ruske razmere zelo razkošen, kljub vsem prvinam, ki jih vsebuje, sledi slovanskemu slogu, vsaj tako pravi igralka Maria Vinenkova, ki igra mlado Katarino.

L. Š.