Mariborsko društvo za kulturno produkcijo in afirmacijo umetniških procesov Nagib bo drevi letošnjo sezono v Centru Plesa Maribor zaključilo s premierno uprizoritvijo projekta Anje Bornšek z naslovom Premik v neznano pavzo, ki se osredotoča na moč refleksije na naše delovanje in dojemanje sveta.
"V okviru projekta raziskujem bolj v čute usmerjen način prisotnosti drugega z drugim in s samim seboj ter krmarjenje skozi vključevanje, izključevanje, krepitev, izkrivljanje in prožnost našega dojemanja notranjega in zunanjega sveta," je o predstavi dejala Bornšek, ki je za svoje avtorsko delo prejela tudi nagrado Ksenije Hribar za perspektivno koreografinjo leta 2021. V njenem novem odrskem delu načenja vprašanja o moči umirjenega delovanja in reflektiranja svojega početja. "Kaj lahko opazujemo v procesu upočasnjevanja, ko podaljšujemo presledke med aktivacijo in umirjeno prebavo tega, kar se je zgodilo? Kako to, da si vzamemo čas, spremeni naše dojemanje in nato naše nadaljnje delovanje," se sprašuje umetnica, ki jo zanimajo medprostori, v katerih dva, v veliko pogledih različna polja, v vzajemnem stiku zamišljata predrugačene vloge gledalca ter performerja.
Plesalka, koreografinja in pedagoginja Anja Bornšek je diplomirala na salzburški akademiji za sodobni ples, na frankfurtski univerzi pa magistrirala iz sodobne plesne pedagogike. Ob lastnem umetniškem delu poučuje na različnih neodvisnih prizoriščih ter v institucijah kot so Zagrebška plesna akademija in frankfurtski Magisterij za izobraževanje o sodobnem plesu (HfMDK). V zadnjih desetih letih je Bornšek močno vpeta tudi v razvijanje formata za občinstvo, imenovanega Physical Introduction, pedagoško-umetniškega projekta na pobudo Inga Diehla. Z njim ustvarja prostor za bolj utelešeno gledanje in spodbujanje na izkušnjah temelječe pogovore o plesu v uprizoritvenih umetnostih.
Za svoje avtorsko delo je leta 2021 prejela nagrado Ksenije Hribar za perspektivno koreografinjo, ki jo podeljuje Društvo za sodobni ples Slovenije. Komisija je v utemeljitvi med drugim zapisala, da je "spekter njenega plesnega dela širok, saj je njeno umetniško telo s poznavanjem sistemov fundamentalne kinetike, t. i. somatskih praks, vselej poslušalec in izvajalec hkrati, izkušnja ter njena zaznava in misel. Prav s temi znanji in perspektivami lahko vstopa v različne situacije s svojo specifično plesno čuječnostjo. V njeno gosto plesno trenutnost je vselej naseljen čas, s katerim nam postanejo plasti njenih telesnih izkušenj blizu, tako blizu, da se začnemo z njenim plesom ali tudi z zelo destiliranimi odrskimi akcijami pogajati o prihodnosti posameznega trenutka."
Poleg Bornšek so pri predstavi sodelovali še Tina Benko, Barbara Kanc, Ema Križič, Tina Valentan kot pripravljavke prostora, Tomaž Tomljanovič kot oblikovalec zvoka in Toni Soprano Meneglejte kot oblikovalka svetlobe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje