Je mogoče prav vsako bizarnost označiti za sodobno umetnost? Če njeno predstavitev seveda pospremimo z obsežnim teoretskim besedilom. Foto:
Je mogoče prav vsako bizarnost označiti za sodobno umetnost? Če njeno predstavitev seveda pospremimo z obsežnim teoretskim besedilom. Foto:
'Konservirana' ovca Damiena Hirsta
Damien Hirst se ob ogledu performansa O'Reillyjeve verjetno ne bi niti malo zgrozil. Foto: EPA

Predstava se imenuje Inthewrongplaceness - naslov bi lahko prevedli kot Biti na napačnem kraju - celoten scenarij pa predvideva dveurni O'Reillyjin ples z mrtvim pujsom. Kira O'Reilly dve uri preživi v intimnem odnosu z mrtvim pujsom, vsakemu od obiskovalcev pa je odmerjenih 10 minut, ki jih povsem sam preživi v družbi z "obema" nastopajočima. "Šov" je sprožil ogorčene odzive varuhov pravic živali, v galeriji Newlyn Art Gallery pa so delo označili kot predstavitev sodobne umetnosti.

Prosvetljevanje britanske province
Predstava naj bi imela po besedah vodje galerije v majhnem angleškem mestu Penzance Jamesa Greena posebno izobraževalno poslanstvo. Kira O'Reilly je namreč s svojim "plesom" v ta del države zanesla umetnost, kakršno si lahko sicer ogledamo le v Londonu in še katerem od velikih britanskih mest, v provinci pa o njej ni ne duha ne sluha.

Green je še pristavil, da na naslov galerije Newlyn Art Gallery ni prišla nobena resna pritožba proti predstavi. Predstavniki organizacije Peta (People for the Ethical Treatment of Animal oziroma Ljudje za etično ravnanje z živalmi) pa so vendar javno izrekli ogorčenje nad početjem Kire O'Reilly. Peta je O'Reillyjevo označila za "brezveznico" v umetnosti, ki ji očitno primanjkuje nadarjenosti, zato naj si raje priskrbi običajno službo, ki ji bo omogočala redno plačevanje računov.

Znanstveni pristop k umetnosti
Podobnega mnenja kot predstavniki Pete so verjetno tudi številni poznavalci sodobne umetnosti. A O'Reillyjeva se ne da. Svoji predstavi je dodala celo znanstveno podstat. Umetnica je tako zapisala, da je predstava pravzaprav raziskava kože pravkar umrlega pujsa in učinkov tesne povezanosti te kože z njeno kožo. Izkušnja naj bi v njej vzbudila močno občutenje pujsove prisotnosti in v njeni zavesti naj bi se zgodila prava metamorfoza, ki rezultira v občutju oziroma podoživljanju življenja pujsa. O'Reillyjeva se tako menda med plesom popolnoma identificira s pujsom.