V predstavi se gledalec sreča z optiko medsebojnih odnosov. Foto: MGL/Barbara Čeferin
V predstavi se gledalec sreča z optiko medsebojnih odnosov. Foto: MGL/Barbara Čeferin
Protagonisti se znajdejo v bolečih stanjih, v katerih se srečujejo s preteklostjo. Foto: MGL/Barbara Čeferin

V digitalni telefonski komediji, ki si jo je mogoče ogledati na novem odru Studio MGL , se je katalonski dramatik in režiser Sergij Belbel lotil korenin terorizma v medsebojnih odnosih. V Mobilcu spoznamo dva para - mati - hči in mati - sin, ki se po eksploziji bombe, sprožene prek mobilnega telefona, znajdeta na letališču.

Posamezna osebnost v agresivnem svetu
Kot je na predstavitvi komedije povedal Ostan, se naslov predstave nanaša na prenosni telefon, hkrati pa tudi na "biti mobilen" in vzrok, prapočelo svetovnega dogajanja. Predstava torej postavlja vprašanja skozi optiko medsebojnih odnosov, ne ponuja pa odgovorov. Po besedah dramaturginje Clare M. Brennan raziskuje male svetove vsake posamezne osebnosti v tem agresivnem svetu in tako je vsaka oseba obenem ves svet. Besedilo komedije se izraža skozi značilno enostavnost in komunikativnost.

Spopadanje z lastno identiteto
V Mobilcu spoznamo dva para - mati – hči in mati – sin, ki se po eksploziji bombe, sprožene prek mobilnega telefona, znajdeta na letališču. Grozljive okoliščine povzročijo čustvene krize protagonistov, ki so se prisiljeni spopasti s svojo identiteto. Potisnjeni so v boleča stanja in nakažejo možnost, da se rešijo vezi preteklosti. V predstavi nastopajo Jožica Avbelj, Mojca Funkl, Bernarda Oman in Gregor Gruden. Scenografija je delo Petre Veber, kostumi Slavice Radovič, oblikovalec svetlobe pa je francoski "lučni čarovnik" Pascal Merat.

Digitalna komedija Mobilec je tretje Belbelovo delo, ki ga je doslej lahko videlo slovensko občinstvo. Leta 1996 je ljubljanska Drama predstavila Nežnost, v sezoni 1999/2000 pa Po dežju.