Gospodična Julija je predstava, ki je navdušila tako kot celota kot tudi z režijskim pristopom, ki je Strindbergovo tragedijo naredil za nekaj posebnega in še danes aktualnega. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Gospodična Julija je predstava, ki je navdušila tako kot celota kot tudi z režijskim pristopom, ki je Strindbergovo tragedijo naredil za nekaj posebnega in še danes aktualnega. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Grönholmova metoda
Grönholmova metoda je predstava, ki je najbolj navdušila občinstvo. Foto: Mestno gledališče Ptuj

Te tri gledališke hiše so namreč ob koncu SKUP-a, Slovenskega festivala komornega gledališča, prejele priznanje za uprizoritev. Ptujsko gledališče, ki je tudi gostilo festival, pa je za uprizoritev Grönholmova metoda dobilo tudi veliko nagrado občinstva za najboljšo predstavo. Drugi dve hiši sta se izkazali s postavitvama Gospodične Julije in Don Kihota.

Radikalni poseg v Gospodično Julijo
V strokovni žiriji so sedeli igralec in režiser Niko Goršič, hrvaška kritičarka in teatrologinja Dubravka Lampalov in dramski igralec Vlado Novak. Komisija je nagrado za najboljšo režijo prisodila Mateji Koležnik, in sicer za njeno "radikalno intervencijo v telo najbolj uprizarjanega Strindbergovega besedila". Gre za dramo Gospodična Julija, ki jo je Koležnikova postavila na oder Prešernovega gledališča Kranj. O tokratnem delu Koležnikove je žirija še zapisala, da gre za pravi "dramaturški izum".

Izjemni so bili tudi sodelavci in sodelavke Koležnikove. Vsem skupaj je uspelo tragedijo gospodične Julije postaviti v sodobno dimenzijo "med atavistično nežnost in socialni delikt, z mnogopomensko in seriozno scenografijo Iva Knezovića, aludivno kostumografijo Alana Hranitelja, reminiscentno glasbo Mitje Vrhovnika - Smrekarja in dialoškim oblikovanjem svetlobe Draga Cerkvenika". Tako je nastala umerjena in izjemna celota, vredna priznanja.

Skrivnost prepoznavanja identitete posameznika in potovanja po svetu iluzij
Podobno popolna celota se je oblikovala na odru, na katerem so dominirali Alenka Tetičkovič, Vladimir Jurc, Kristijan Ostranek in Aljoša Ternovšek. Delo četverice v predstavi Grönholmova metoda je žirija označila za delovanje posameznikov, ki "poskušajo v skrajno nevrotični situaciji prepoznati identiteto drug drugega". To počnejo na izjemno uigran način, ki bistveno pripomore k odličnosti predstave. Za zadnjo izmed nagrajenih predstav, Don Kihota MIhaila A. Bulgakova, pa so žiranti napisali, da gre za pravo čarovnijo na odru. Režiserju Jaki Ivancu je namreč očitno uspelo izbrati pravo ekipo in jo navdušiti za potovanje po svetu Don Kihotovih iluzij, ki je prav posebna izkušnja za vse navzoče v dvorani.

Nagrada za igro je pripadla dvema igralskima paroma. Prvi je tandem Silva Čušin in Gregor Bakovič, ki je zaznamoval igro Jaltska igra. Drugi dvojec pa sestavljata Olga Kacjan in Ivan Rupnik; nastopila sta v predstavitvi Diptih o ljubezni - Kleist v izvedbi SMG-ja.