Križmanovi so nagrado, ki jo je v Cankarjevem domu podelilo Društvo baletnih umetnikov Slovenije (DBUS), prinesli uspešni nastopi in predvsem oblikovanje vloge Aurore v baletu Trnuljčica. Na Svečanem baletnem večeru so podelili tudi posebno priznanje DBUS za najobetavnejšo mlado baletno plesalko, ki jo je prejela Alena Medich, podelili pa so še strokovno nagrado Pia in Pino Mlakar za izjemne dosežke s področja koreografije, ki jo je prejel koreograf Milko Šparemblek.
Ko se baletniki dotaknejo duš gledalcev
Baletni ansambel SNG Opera in balet Ljubljana je komisija, ki so jo sestavljali Ljiljana Keča Rošker (predsednica), Magdalena Vrhovec Dedovič, Marina Krasnova, Edi Dežman in Vojko Vidmar, izbrala za izjemno umetniško izvedbo baleta Romeo in Julija v koreografiji Yourija Vamosa. Baletniki so imeli v predstavi ponovno priliko predstaviti svoje umetniške potenciale, ki pri marsikateri premieri ostanejo skriti in neizkoriščeni.
Tako baletni ansambel kot solisti, med katerimi sta Ana Klašnja kot Julija in Lukas Zuschlag kot Romeo, pa so tehnično in umetniško odlično sledili koreografovim ustvarjalnim smernicam in izoblikovali predstavo, ki se je dotaknila duš gledalcev. Komisija še poudarja, da sta omenjena domača solista močno prekosila gostujoči par iz tujine, s katerim je koreograf ustvarjal svojo krstno uprizoritev.
Nova zvezda slovenskega baleta
Tijuana Križman, ki je za svoj ples prejela že vrsto nagrad doma in v tujini, je po mnenju komisije v baletu Trnuljčica jasno sporočila, da se na slovenskem baletnem nebu poraja nova zvezda. V utemeljitvi izbora Alene Medic, je med drugim zapisano, da je zlata plaketa na letošnjem tekmovanju ponoven dokaz njenih izjemnih kvalitet. Baletni umetnosti predana plesalka, je leta 2005 uspešno zastopala Slovenijo na Evrovizijskem tekmovanju mladih plesalcev v Varšavi.
60 let kompleksnih sporočil baletne umetnosti
Nagrado Pie in Pina Mlakarja prejme Milko Šparemblek ob 60-letnici umetniškega ustvarjanja, vodilo in hkrati sporočilo Šparemblekove šest desetletij dolge ustvarjalne poti pa je po besedah komisije misel, da se s plesom začne vse in da je balet izhod iz labirinta.
Šparemblekov opus obsega več kot 130 baletnih koreografij v 45 gledališčih po vsem svetu, komisija pa je o njegovem delu zapisala, da potrjuje zvesto in spoštljivo vrednotenje njegovih kompleksnih sporočil, izrečeno tako v plesno-baletni kritiki kot v izrazih občudovanja spremljevalcev plesnega gledališča.
"Součinek več slogovnih prijemov, ki ustvarja Šparmblekov izvirni izraz, je tako samosvoj, da se ga ni prijela nobena plesnoteoretična ali plesnozgodovinska oznaka. Šparemblek je namreč sam postal plesni pojem, njegov ples je preprosto "šparemblekovski", njegove inovacije v vrtincu plesnogledaliških iskanj pa bi lahko poimenovali "šparemblekovsko plesno gledališče", so v utemeljitvi nagrade še zapisali člani komisije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje