A hkrati okrnjen na tretjino programa, poudarjajo organizatorji festivala sodobnih odrskih umetnosti. Ta se je v Gledališču Glej začel s projektom Vsak drugačen, vsi na istem. Zakaj ga je letos dve tretjini manj? Ker na ministrstvu za kulturo ni bilo posluha za novi koncept, pojasnjuje direktorica festivala Nataša Zavolovšek.
Prav v duhu tega je bil tudi uvodni projekt Vsak drugačen, vsi na istem, ki je minimalistično predstavil projekte, ki jim kljub dobri zasnovi ni uspelo prepričati ministrstva za kulturo. Pri pripravljanju uvodnega dogodka so tako sodelovali vsi ustvarjalci, umetniki zavrnjenega projekta.
Nato pa se bo začelo s polnim zagonom. Do sklepa festivala 2. decembra si bo mogoče ogledati predstave dveh slovenskih avtorjev in treh gostov iz tujine. Program je razdeljen v štiri sklope. Osrednji sklop predstavlja vodilna tema Umetnost in pornografija, nato pa so tu še slovenski umetniki in njihova najnovejša dela, trije gostje iz tujine in teoretski del.
Kakšna je razlika med izvirnikom in kopijo?
Prvi dan bo v Studiu Viba ob 20.00 Janez Janša predstavil festivalsko premiero Fake it. Pri ustvarjanju so ga vodile predstave sodobnega plesa, ki jih Slovenija ni nikoli videla. Gledalec je po besedah člana sveta Primoža Jesenka postavljen pred črni trg sodobnega plesa, ki na oder postavlja ponaredke, replike del nekaterih ključnih koreografov druge polovice 20. stoletja, kot je Pina Bausch. V predstavi avtor raziskuje, ali je razlika med izvirnikom in kopijo zgolj zaznavna v blagovni znamki določenega avtorskega imena.
Preplet plesa, filma in glasbe
Drugi dan festivala, 30. novembra, bo ob 20.00 v Stari elektrarni na vrsti izdelek belgijskega filmskega ustvarjalca Wayna Trauba, predstava Maria-Dolores, v kateri se prepletajo različni umetniški pristopi, kot so ples, film, glasba. 1. decembra bo ob 20.00 v Stari elektrarni na ogled Pornografija duš kanadskega koreografa Dava St-Pierra. Gre za prvi del triptiha o človečnosti, ljubezni, življenju in smrti.
Zadnji dan festivala pa se bo ob 18.00 v Plesnem teatru Ljubljana predstavila dansko-belgijska koreografka Mette Ingvartsen s predstavo 50/50, v kateri raziskuje vse oblike plesne govorice na zvoke, ki segajo od Deep Purplov do Leoncavalla.
Via Negativa: Štiri smrti (zavist)
Preden se bo festival dokončno poslovil z zabavo v Stari elektrarni, bo na istem prizorišču prišel na vrsto še en slovenski projekt - Štiri smrti (zavist) kolektiva Via Negativa. Umetniki pod vodstvom Bojana Jablanovca tematizirajo šestega od sedmih smrtnih grehov. Obiskovalci Exodusa si bodo lahko ogledali drugo predstavitev predstave, v središču katere je vprašanje, koga moramo ljubiti, da nas bo občinstvo ljubilo.
Pornografija na odru
V okrogli mizi teoretskega sklopa se bodo pogovarjali o umeščenosti seksualnosti in pornografije v slovenski gledališki in širši umetniški prostor, na delavnici z naslovom Urjenje pa bodo ustvarjalci pod vodstvom hrvaške dramaturginje Ivane Ivković, kanadskega producenta Georgea Skalkogianisa in slovenske teoretičarke Bojane Kunst razpravljali o procesu nastajanja predstave.
Festival je letos ostal tudi brez glavnega koproducenta - Cankarjevega doma. Novi umetniški svet pa sestavljajo Primož Jesenko, Samme Raeymaekers, Barbara Hribar, Jedrt Jež in Nataša Zavolovšek.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje