Poulična opera se dogaja v glasbenoindustrijskem podzemlju. Foto: Erick Labbe
Poulična opera se dogaja v glasbenoindustrijskem podzemlju. Foto: Erick Labbe
Dan umorov v zgodbi o Hamletu zakjučuje Buljanovo trilogijo v Mini teatru.
Hud ritem
Hud ritem ponuja ples in akrobatiko. Foto: Cankarjev dom

Robert Lepage je Poulično opero postavil na temeljih Beraške opere, ki jo je v 18. stoletju napisal John Gay. Ustvaril je zelo svobodno priredbo, postavljeno v anglo-ameriški svet, ki jo bodo še 6. in 7. maja ob 20.00 postavili na oder Cankarjevega doma. Po njem se sprehajajo glasbeniki, ki si želijo ljubezni, in grabežljivci, katerih edina želja so slava, moč in bogastvo. V predstavi sodelujejo glasbeniki, pevci in DJ-i, ki so za predstavo ustvarili več kot 30 novih songov, ki se navdihujejo v tako različnih slogih, kot so blues, cajun, zydec, džez in rock.

Isti liki, drugačna borba
Lepage v svoji priredbi, ki je nastala v produkciji Ex Machine, uporabi like, ki jih je oživil že Gay, vendar pa tokrat Mackie Nož, njegovi ljubosumni ljubici Polly in Lucy, Bezniška Jenny, nesumiljeni par – gospod Jonathan Jeremiaha Peachum in gospa Celia Peachum, izprijeni gospod Lockita in drugi živijo v glasbenoindustrijskemu podzemlju, ne v kriminalnem svetu.

"Divja ježa od Londona do Teksasa"
Nastopajoči obiskovalce v divji ježi od Londona do Teksasa, kot nekateri tudi imenujejo opero, popeljejo od britanske prestolnice prek New Yorka in Atlante do Teksasa, kjer se konča v Huntsvillu. "Nekje na sredi popotovanja in rockovske predstave, klasičnega koncerta in muziciranja na obrežju rečnih rokavov, med pouličnimi glasbeniki in grabežljivci se vedno bolj kristalizira vprašanje umetniške svobode, ki jo za sabo puščajo parniki glasbene industrije," so zapisali organizatorji festivala, ki bo v 19 dneh, do 23. maja, ponudil različne dogodke, od nastopov plesnih skupin do teoretskih razprav.

Uršula Cetinski je izbrala:
Med 5. in 23. majem bodo večinoma v Cankarjevem domu nastopile številne gledališke in plesne skupine, udeleženci pa bodo razpravljali tudi o umetnosti, njeni vlogi v sodobni družbi in o svobodi. Slovensko gledališko ustvarjalnost bosta zastopala Mini teater in gledališče Škuc, plesno pa skupini All Stars in New Born Crew. Selektorica Uršula Cetinski je v goste med drugim povabila tudi Marka Tompkinsa, skupino Wanted, Daniela Leveilla, Rabiha Mrouéja, in Mihaia Mihalceja.

Kako se je razvijal Buljanov režijski občutek?
Slovensko gledališko ustvarjalnost zastopata Mini teater s trilogijo režiserja Ivice Buljana in gledališče Škuc, med plesalci pa skupini All Stars in New Born Crew. Prireditelji so želeli prikazati razvoj določenega režiserja in gledališča, zato bodo tudi prikazali Buljanovo režisersko trilogijo, ki jo sestavljajo predstave Schneewittchen after party, Medeja material in Dan umorov v zgodbi o Hamletu.

Od plesa do razprav
Selektorica Uršula Cetinski je v goste med drugim povabila tudi Lydio Lunch, ki bo predstavila svoj album Dim med sencami, libanonskega umetnika Rabiha Mrouéja in romunskega režiserja Mihaia Mihalceja, Daniela Léveilla s predstavo Ljubezen, trpka in grozljiva in Švicarja Gilesa Jobina s predstavo Steak house. S solo predstavo Pesem in ples prihaja tudi Mark Tompkins, medtem ko bo francoska skupina Wanted Posse pokazala, kaj je Hud ritem.

Posebne pozornosti bo vreden sklop Umetnost in svoboda, ki se bo posvetil teoretični razmislek o gledališču kot prostoru raziskovanja, v katerem se srečamo z vprašanji o razmerju do spektakla, vlogi gledalca, mestu sodobnih identitet in razmerju med umetnostjo in aktivizmom. Festival Exodos bodo poleg Cankarjevega doma gostili Mestni muzej Ljubljana, Židovska ulica in Tivolski grad, kjer bodo med drugim potekale tudi plesne delavnice.