Zasedba, v kateri imajo vsi plesalci klasično baletno izobrazbo, je na evropski turneji, ki traja od oktobra do marca. Na zelo ugodne odzive je predstava Amjad tako že naletela v Avstriji, Nemčiji, Franciji, Španiji, Italiji in na Švedskem. Foto: Uradna spletna stran
Zasedba, v kateri imajo vsi plesalci klasično baletno izobrazbo, je na evropski turneji, ki traja od oktobra do marca. Na zelo ugodne odzive je predstava Amjad tako že naletela v Avstriji, Nemčiji, Franciji, Španiji, Italiji in na Švedskem. Foto: Uradna spletna stran
La La La Human Steps
Vodja programa gledališča in plesa v Cankarjevem domu Alja Predan je Locka označila za enega izmed desetih stebrov sodobnega plesa v drugi polovici 20. stoletja, ki vedno znova navduši z izrednim tempom in hitrostjo izvajanja posamezne koreografije. Foto: Uradna spletna stran
La La La Human Steps v CD

Po petih letih se v Ljubljano vrača ena najboljših skupin sodobnega plesa La La La Human Steps pod vodstvom kanadskega koreografa Locka, ki o predstavi Amjad pravi, da se navdihuje pri baletih Labodje jezero in Trnuljčica, a ju postavlja v sodoben kontekst. Plesalci so z Amjadom nastopili na odru Cankarjevega doma, gledalci pa si lahko ponovitvi ogledajo še 17. in 18. januarja ob 20.00. Po četrtkovi predstavi bo v Linhartovi dvorani v angleščini potekal pogovor s koreografom in plesalci, ki ga bo vodila Bojana Kunst.

Locka očara fenomen spomina
Lock je povedal, da ga to, da sta klasična baleta iz časa romantike Trnuljčica in Labodje jezero tako globoko zasidrana v kolektivni zavesti, očara, saj ga je od nekdaj zanimal fenomen spomina. Njegova predstava Amjad, katere ime izhaja iz orientalskega sveta, ki je bil med romantiki zelo priljubljen, se tako spominsko sicer nanaša na klasiko koreografa Mariusa Petipaja, vsaj toliko, da gledalec lahko prepozna izvore, hkrati pa jo koreografsko nadaljuje v skladu s sodobnim časovnim kontekstom.

Tudi glasba v živo
Nekaj podobnega velja za glasbo. Lock se je obrnil na skladatelja Gavina Bryersa, ki je izhajal iz glasbe Čajkovskega za oba baleta. Nova interpretacija obeh del ostaja zvesta tradiciji izvirnega glasbenega obdobja, medtem ko je glasba, ki je izvorno namenjena celotnemu orkestru, prirejena za ansambel komorne glasbe. Štiričlanska zasedba glasbo na odru izvaja v živo.

Hitrost je lahko nevarna tudi na odru

V priloženem posnetku si oglejte odlomek iz predstave Amjad v Cankarjevem domu.
Glede hitrosti izvedbe koreografije, po kateri slovi njegova skupina, pa je Lock dejal, da plesalec že v bistvu ne more biti pasivna oseba, do hitrosti pa da "pridejo zelo počasi", drugače je takšen ples lahko zelo nevaren.

Skupina La La La Human Steps, ki jo je Lock ustanovil leta 1980, je v Sloveniji gostovala leta 2000 s predstavo Salt, leta 2003 pa z Amelio, po kateri nosi ime tudi eden od abonmajev Cankarjevega doma.
La La La Human Steps v CD