Vročekrvnost še živi na Siciliji. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
Vročekrvnost še živi na Siciliji. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
Romeo in Julija
Za vlogo Romea in Julije je potrebno izpolnjevati še prav posebno veliko zahtevnih meril. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
Romeo in Julija
Ker je ljubezen skoraj vodilno človeško čustvo, ne bo zgodba o Romeu in Juliji nikoli zastarela. Foto: SNG Opera in balet Ljubljana
Romeo in Julija, SNG Opera in Balet Ljubljana
Bosta sploh kdaj srečna? Foto: SNG Opera in balet Ljubljana

Kako plesno interpretacijo ene najbolj tragičnih, a tudi najlepših ljubezenskih zgodb vseh časov vidi koreograf in režiser Youri Vamos, smo premierno že lahko videli. Youri Vamos ne bo prvi, ki bo v ljubljansko operno in baletno hišo zanesel lirični balet. Boj zaljubljencev s trmastima družinama se na ljubljanskem odru tokrat bije že petič.

Iskanje izgubljenega sveta
Vamos je nesrečna junaka - upodobljala ju bosta gostujoča solista Guy Albouy in Marina Antonova v alternaciji z domačima plesalcema Lukasom Zuschlagom in Ano Klašnja - poslal na Sicilijo 21. stoletja, kjer bi se zaradi vročekrvnega značaja domačinov zgodba Williama Shakespearja še vedno lahko zgodila. Sicilija sicer ni edini kraj na svetu, kamor bi si želeli preseliti nepopravljivi romantiki. Youri Vamos je prepričan, da bi se tragedija prav tako lahko zgodila tudi v sodobni Turčiji ali v južnih predelih celinske Italije.

Iščemo viharniške plesalce
Koreograf in režiser nove obogatitve repertoarja Opere in baleta SNG Ljubljana zahteva od svojih plesalcev popolno predanost svojim vlogam. Romeo in Julija je namreč zgodba, katere gibalo so skoraj "viharniška" čustva. Razgiban preplet sovraštva in ljubezni zmorejo uprizoriti le plesalci, ki jih odlikuje igralski talent in ki se popolnoma zlijejo s svojim začasnim alter egom.

Letos se je posvetil Prokofjevu
Skozi glasbo Sergeja Prokofjeva bo orkester Opere in baleta SNG Ljubljana popeljal dirigent Dieter Rossberg, ki je do zdaj preštudiral že okoli 120 oper in baletov. Rossberg tokrat verjetno ni imel veliko problemov z vživljanjem v glasbeni jezik Sergeja Prokofjeva. Kot dirigent se je ljubljanskemu občinstvu predstavil že januarja, ko je dirigiral Prokofjevo opero Zaljubljen v tri oranže.

Kako pa danes?
Čeprav izvirno postavljena v renesančne Firence, ima Shakespearjeva tragedija še vedno ogromno izhodišč za razmišljanje. Predvsem za razmišljanje o osebnosti sodobnega človeka. Koliko mladih zaljubljencev bi se bilo danes pripravljenih odpovedati prav vsemu - tudi življenju - samo zaradi hrepenenja po ljubljeni osebi? Verjetno precej manj kot pred 500 leti, ko so piedestal najbolj cenjenih vrednot zapolnjevali drugi pojmi kot danes.