V nujnosti se konča izbira, v suženjstvu ugodje. Foto: Cankarjev dom
V nujnosti se konča izbira, v suženjstvu ugodje. Foto: Cankarjev dom
Neven Korda: Gagarin, glasba: Aldo Ivančič , mini DV, Ljubljana 2003
Neven Korda tudi tokrat ustvarja ob glasbeni podlagi Alda Ivančića. Foto: www.ljudmila.org
Neven Korda: Nomad, 1
Ko se manipulirana podoba iz živega dogodka sproti pretvarja v tehnološko. Foto: www.ljudmila.org

Na njegov oder sta stopila Igor Sviderski in Rosana Hribar, tudi koreografa predstave, katere režiser se z nekritično distanco loteva vprašanj o tem, kaj je preživetje, civilizacija, resnica in resničnost. Odgovore sta iskala ob glasbeni podlagi Alda Ivančića.
Korda pa je k sodelovanju med drugim povabil tudi Luka Prinčiča, Boruta Kumperščaka, Slavka Glamočanina, Aljošo Rota, Gregorja Lorencija in Silva Metelka, odgovorne za manipulacijo zvoka, slike in kostrukcije, ki prav tako sestavljajo celovečerno predstavo plesnega in raziskovalnega gledališča.

Ko se iz živega dogodka rodi tehnološki
Korda, za katerega je režiser Rok Vevar zapisal, da v svojih performansih prenese pojem koreografije iz klasične paradigme prostora in telesa v digitalno obliko, ter spremenjeno in manipulirano podobo iz živega dogodka sproti pretvarja v tehnološko, njegove trditve niti tokrat ne postavlja na laž.

Parazitiranje predstave na manipulaciji
"Gre za celostne predstave gibanja, prostora, svetlobe, barv in zvokov, katerih nosilci pomenov lahko prosto zamenjujejo svoja mesta, ki gledalcem kažejo stanja resničnosti medijsko manipulirane stvarnosti. Kdo v resnici nosi določen pomen? Predstava parazitira na dejstvu, da je neposredni prenos živega dogodka manipuliran, tako kot tudi kakršna koli pretvorba v digitalno obliko. Pojavnost prostorov in teles nenehno valovi med fizično in tehnološko prisotnostjo, razpirajoč vprašanja o postopkih aktualne (globalno in lokalno) tehnološke in medijske moči," so o predstavi zapisali v Cankarjevem domu.

Soodgovorni za predstavo
Večnivojsko gledališko stvarnost sestavljajo igralska izvedba, istočasna transmisija na zvočnike in ekrane, računalniška manipulacija s pretočnimi podatki in manipulacija s časom. Pre predstavi, ki temelji na resničnosti medijsko manipulirane stvarnosti, ob že omenjenih sodelujejo tudi asistent režije Borut Bučinel, kostumografinja in maskerka Meta Megušar Bizjan in Irena Tozon Mrhar, asistentka maske Sara Selan, direktor kamer Matjaž Mrak ter Irena Tomažin in Boštjan Gombač, odgovorna za pevske vložke, pripovedovanja in dialoge.