Ekipa je predstavo pripravljala dolgo, zato je razumljivo, da jo želijo še naprej igrati. Foto:
Ekipa je predstavo pripravljala dolgo, zato je razumljivo, da jo želijo še naprej igrati. Foto:
Režiser Jernej Lorenci s stalno skupino sodelavcev pgosto ustvarja odmevne gledališke predstave s sebi lastno estetiko. Foto: SLG Celje

Delo na tej predstavi mi je veliko pomenilo, za to sem porabil več kot devet mesecev. Zato me zelo žalosti lahkotnost, s katero so nas ukinili.

Nebojša Pop Tasić
Odločitev Matjaža Bergerja naj bi bila legitmna, ker je ravantelj APT-ja vezan na določena programska izhodišča.

Po decembrski premieri in reprizi so predstavo, pri ustvarjanju katere je sodelovala stalna Lorencijeva ekipa, umaknili s sporeda novomeškega gledališča. Ustvarjalci predstave so nad odločitvijo presenečeni, saj je prišla nenadoma in brez pojasnil, zato so se odločili, da bodo javno zastavili vprašanja v zvezi z odločitvijo vodstva gledališča.

Že določeni termini
Po besedah Jerneja Lorencija so bili januarski ponovitveni termini že določeni, a so mu, ko je poklical v gledališče, da bi se dogovoril za obnovitveno vajo, sporočili, da je Requiem umaknjen in da mu bo ravantelj Matjaž Berger obrazložil, zakaj je tako. Po Lorencijevih besedah do obrazložitve še ni prišlo. Lorenci pa je še dodal, da na vajah pred premiero ravnatelj ni kazal znakov nezadovoljstva in mu je izrekel celo pohvalne besede.

Odločitev brez obraza
Dramaturg in avtor teksta Nebojša Pop Tasić je k temu še dodal, da ne gre za nesoglasja glede denarja, gledališke estetike ali pa za boj za kulturni vpliv in oblast, temveč bi ustvarjalci radi le izvedeli, zakaj so predstavo umaknili z repertoarja.V predstavi, ki je idejno zasnovo našla v Mozartovi zadušnici Requiem, dramaturško pa jo je nato predelal Nebojša Pop Tasić, nastopijo Katarina Stegnar, Primož Bezjak in Vladimir Vlaškalić, sopranistka Simona Raffanelli Krajnc in kontratenor Givannino Raffanelli.

Militantno ali legitimno
Vodstvo gledališča z ravnateljem Matjažem Bergerjem na čelu je na spletnih straneh gledališča v izjavi za javnost 17. 1. 2008 zapisalo, da Lorencijeva predstava bistveno odstopa od temeljnih zahtev sodobne gledališke usmeritve Anton Podbevšek Teatra. Enako resno odstopa od dogovorjenega začrtanega koncepta in smisla uprizoritve (od števila pevskih in glasbenih sekcij do števila igralcev).

Poleg tega so še zapisali, da je uprizoritev do paradigem in sublimnosti Mozarta in Requiema daleč premalo ambiciozna, prav tako tudi slog, jezik in umetniški učinek APT-ja. Gledališče je predstavi omogočilo premiero in ponovitev, vendar je ravnatelj ATP-ja vezan na programska izhodišča gledališča, ki jih je z mandatom verificirala ustanoviteljica Mestna občina Novo mesto, zato je njegova odločitev popolnoma legitimna.

Predstava želi živeti
Nastopajoči imajo v pogodbi predvidenih pet ponovitev, ki pa še niso izpolnjene. Ekipa si želi,da bi predstavo igrali po predvidem planu, ker pa to zdaj ni več mogoče, bi radi sad večmesečnega dela predstavili kje drugje.

Delo na tej predstavi mi je veliko pomenilo, za to sem porabil več kot devet mesecev. Zato me zelo žalosti lahkotnost, s katero so nas ukinili.

Nebojša Pop Tasić