'Na tapeti' bodo vloga medijev v naši družbi, agresivnost in nasilje med mladimi - vsekakor težavne problematike, ki se ne tičejo le najstnikov, ampak celotne družbe in sistema. Foto: EPA
'Na tapeti' bodo vloga medijev v naši družbi, agresivnost in nasilje med mladimi - vsekakor težavne problematike, ki se ne tičejo le najstnikov, ampak celotne družbe in sistema. Foto: EPA
Federico Garcia Lorca
Širok žanrski razpon bo gledalce vodil v svet španske komedije, klasične tragedije, lahkotnosti in igrivosti, nesporazumov in imporovizacije. Mladi gledališčniki bodo predstavili gledališče 'neverjetnega' Jardiela Poncele; ko se bo gledalcem zahotelo humorja, bo čas za spoprijemanje z jezikovnimi nesporazumi in za potovanje v London z Garfieldom. O skrb vzbujajoči tematiki neplodnosti pa v Lorcovi Yermi.

Glede na čudovite izkušnje, ki jih ta dogodek prinaša vsem, posebej pa slovenskim učencem, ki tujim gostom ponudijo tudi nastanitev, družbo in toplino, zaupamo, da bomo tudi v prihodnje uživali podporo profesorjev in srednjih šol in da bo festival rasel in živel. V naslednjih letih bi radi pritegnili še več gledaliških skupin iz Slovenije in tujine ter se povezati in vključiti v podobne festivale in na ta način ustvarili prostor, kjer se srečajo slovenski dijaki, ki se učijo španščine in dijaki drugih držav.

Lucía Ramallo Cuesta, vodja centra Instituto Cervantes v Ljubljani

Na 4. mednarodnem festivalu srednješolskega gledališča v španskem jeziku, ki ga prireja Instituto Cervantes Ljubljana, tokrat v sodelovanju s Škofijsko klasično gimnazijo iz Ljubljane, bo šest svežih gledaliških uprizoritev, pri katerih bo sodelovalo več kot 80 dijakov.

Prva, Časopis brez besed, je bila na sporedu v dvorani Škofijske klasične gimnazije. Sledili sta še Mož s povratno karto in Yerma, nato pa so oder zavzeli plesalci flamenka. V sredo bodo odigrali predstave Nesporazumi ob 16.00, Osemdeseta so naša ob 17.55 in dramsko priredbo filma Hollywood Garfield II ob 18.45.

Gledališče, učinkovit didaktični pripomoček
V zadnjih letih se je v Sloveniji vidno povečalo zanimanje tako za španščino kot za špansko kulturo. Zadnja tri leta Instituto Cervantes – Aula Cervantes Ljubljana razvija svojo dejavnost, tako da pomaga pri širjenju španščine in kulture špansko govorečih narodov. Vsako leto je več literarnih, filmskih in glasbenih festivalov, prav tako se pojavlja tudi vedno več jezikovnih, srednjih in osnovnih šol, ki ponujajo učenje španščine. Primer velikega zanimanja in tolikih možnosti učenja španščine so tudi različne šolske gledališke skupine, ki ustvarjajo predstave v španščini in ki so jih ustanovile različne srednje šole in študentska skupina Filozofske fakultete v Ljubljani.

Tako se je pojavila zamisel o združitvi vseh teh gledaliških skupin z namenom, da bi tako dijaki kot drugo občinstvo po eni strani lahko spoznali in uživali ob delih drugih gledaliških skupin, kot tudi predstavili svoje delo svojim vrstnikom in na ta način izmenjali izkušnje. Ob tem ne gre pozabiti, da je gledališče zelo učinkovit didaktični pripomoček predvsem za poučevanje in učenje tujega jezika, saj temelji na zelo aktivnem pristopu približevanja kulturi in ponuja osebnostni razvoj znotraj skupine.

Sodelovanje slovenskih in tujih dijakov
Maja leta 2006 so tako organizirali 1. festival srednješolskega gledališča v španščini, ki ga je gostila Škofijska klasična gimnazija Ljubljana. Na festivalu sta se poleg domače gimnazijske skupine in njihove mentorice ter soorganizatorke festivala, profesorice Bojane Tomc, predstavili tudi Prva gimnazija Maribor in študentska skupina Filozofske fakuletete Hipercloridria.

Po prvem festivalu so se odločili osredotočiti predvsem na srednješolske gledališke skupine in že na 2. festivalu doživeli velik odziv. Februarja leta 2007 se je kot gostiteljica prireditve, ki je bila v Narodnem gledališču Maribor, ponudila Prva gimnazija Maribor na čelu z mentorico gledališke skupine in soorganizatorko, profesorico Evo Škobalj. Festival je trajal dva dni in v teh dveh dnevih so se po odru sprehodile ljubljanska Gimnazija Poljane, Gimnazija Celje – Center, I. gimnazija v Celju in mariborska Škofijska gimnazija Antona Martina Slomška. Poleg petih slovenskih gimnazij se je na festivalu prvič predstavila tudi tuja gimnazija: Gimnázium Budějovická iz Prage.

Uspeh mednarodnega pristopa, ki je vključeval tudi tuje gledališke skupine, se je ponovil ob tretji festivalski ediciji. Februarja lani je festival potekal v sodelovanju s celjsko I. gimnazijo in s profesorico in mentorico gledališke skupine I. Gimnazije, Natašo Peunik. Na festivalu je sodelovalo devet dijaških gledaliških skupin: Gimnazija Poljane (Ljubljana), Gimnazija Jožeta Plečnika (Ljubljana), Škofijska klasična gimnazija (Ljubljana), Gimnazija Jurija Vege Idrija v sodelovanju z Osnovno šolo Idrija (Idrija), Gimnazija Velenje (Velenje), I. gimnazija v Celju (Celje) in tri tuje gledališke skupine: Gymnázium Budějovická iz Prage (Češka), Gymnázium Mikuláša Kováča iz Banske Bystrice (Slovaška) in Instituto Ramiro II iz La Roble (León, Španija).

A. K.

Glede na čudovite izkušnje, ki jih ta dogodek prinaša vsem, posebej pa slovenskim učencem, ki tujim gostom ponudijo tudi nastanitev, družbo in toplino, zaupamo, da bomo tudi v prihodnje uživali podporo profesorjev in srednjih šol in da bo festival rasel in živel. V naslednjih letih bi radi pritegnili še več gledaliških skupin iz Slovenije in tujine ter se povezati in vključiti v podobne festivale in na ta način ustvarili prostor, kjer se srečajo slovenski dijaki, ki se učijo španščine in dijaki drugih držav.

Lucía Ramallo Cuesta, vodja centra Instituto Cervantes v Ljubljani