Kako doseči zdravo temperaturo celotnega človeškega telesa? Foto: Cankarjev dom
Kako doseči zdravo temperaturo celotnega človeškega telesa? Foto: Cankarjev dom
Pri tokratni koreografiji Reiterjeva izhaja iz razmišljanja o tem, kam peljeta strah pred različnostjo in želja po prilagajanju večini. Foto: Cankarjev dom

Na glasbo Boleslawa Pietraszkiewicza, Giacoma Puccinija in Wlodzimierza Korcza so se v predstavi 36,5oC koreografinje Magdalene Riter zavrteli plesalci Polish Dance Theatre. Predstava, za dramaturgijo katere je poskrbel Janez Burger, kostumografija pa je delo Alana Hranitelja, raziskuje negativne učinke, ki ga imajo na posameznika teženje današnje konseravtivne družbe k povprečnosti in izločanju vsakogar, ki od te izstopa.

Strah pred različnostjo in želja po prilagajanju večini, masi, pa lahko spodbudi prav drugačen učinek in zbudi občutek izolacije in osamljenosti. Ustvarjalci predstave se sprašujejo, koliko škode naredimo sami sebi s tem, da se bojimo in ne sprejemamo drugih?

Iskanje idealov, ki nas uničujejo
Naslov predstave se navezuje na telesno temperaturo fizično zdravega človeka. Na eni strani torej fizično zdravje telesa, na drugi pa psihično zdravje, za katerega potrebuje človek mnogo več. Zdravo temperaturo duše lahko dosežemo le z ljubeznijo, naklonjenostjo drugih, prijateljstvom in sprejetostjo. Neutrudno iskanje te prave psihične temperature pa nas pogosto popelje k pretiranemu gnanju za ideali, ki ne obstajajo, in iskanje teh posledično uničuje tako nas same kot naše bližnje.

Plesna pot Magdalene Reiter
Na Poljskem rojena Magdalene Reiter je plesala že v domovini, Nemčiji, Franciji, Belgiji, Angliji, Bosni in Hercegovini, Albaniji, na Nizozemskem, Finskem, Češkem, Hrvaškem. V Sloveniji je bila že dvakrat nominirana za povodnega moža, in sicer s predstavama Moment in Forma interrogativa - za slednjo je na festivalu Gibanica 2005 prejela nagrado mednarodne strokovne žirije.

Za svoj poklic se je Reiterjeva usposabljala v Državni baletni šoli v Gdansku in na ustanovi Performing Arts Research and Training Studios v Bruslju. Predstave, ki sestavljajo njen opus, so All these apropos, Between the blessed brackets, Attention, Forma interrogativa in Moment - študija vstavljenega časa.