Juliane Snapper poje neposredno v vodo in na ta način preizprašuje človekovo zavest do vode, ki je nujno potrebna za preživetje. Foto: Aksioma
Juliane Snapper poje neposredno v vodo in na ta način preizprašuje človekovo zavest do vode, ki je nujno potrebna za preživetje. Foto: Aksioma

Združuje izrazito disciplino, samopoškodovanje in željo, da komunicira tudi s pomočjo najbolj kompromitiranih sredstev ter tako izvablja otipljivo moč in surovost.

Jennifer Coates

Natanko opolnoči se je športnim dejavnostim namenjen bazen fakultete za šport spremenil v operni oder, na katerem je Juliana Snapper uprizorila podvodno opero Pet sežnjev globoko moj oče leži. Pevka je med nastopom pela neposredno v vodo, predelovala glas, slušno zaznavo in tako preizpraševala človekovo razmerje do vode.

Kjer koli je voda
Pet sežnjev globoko moj oče leži je večlokacijska podvodna opera, ki jo umetnica uprizarja na različnih prizoriščih, od zasebnih kopalnic, vodnih rezervoarjev, bazenov do morskih jam. Tako prinaša opero na nepričakovane odre, kjer lahko glas, osvobojen mrtvih pričakovanj in institucionalnih pritiklin, doseže poslušalca. Performans na področju opere predstavlja protistrategijo grozi, otrplosti in osamljenosti, ki jih prinaša informacijska prenasičenost, hkrati pa umetnica ob izvedbi pod vodo staplja razširjene tehnike z baročnimi naturalističnimi tropi in svarilnimi wagnerjanskimi arijami. Dogodek je pospremljen z videom Paule Cronan in glasbeno spremljavo Pietera Snapperja alias Soqrmom, kostume pa je oblikovala Susan Matheson.

Prvič na Kodeljevem
Umetnica je že nastopila v Sloveniji leta 2004 na celonočnem umetniškem dogodku Visions of Excess (Videnja ekscesa), ko se je s predstavo Judas Cradle v tandemu z Ronom Atheyjem predstavila na gradu Kodeljevo.

Združuje izrazito disciplino, samopoškodovanje in željo, da komunicira tudi s pomočjo najbolj kompromitiranih sredstev ter tako izvablja otipljivo moč in surovost.

Jennifer Coates