Scenografija ni le medla kulisa, ampak ključni sestavni del dogajanja na odru, opozarjajo organizatorji praškega kvadrienala. Foto: Spletna stran festivala
Scenografija ni le medla kulisa, ampak ključni sestavni del dogajanja na odru, opozarjajo organizatorji praškega kvadrienala. Foto: Spletna stran festivala
Meta Hočevar: Prostori igre
Meta Hočevar je o teoretskih temeljih svojega ustvarjanja razmišljala tudi v knjigi. Foto: MGL

V Pragi so v Industrijski palači odprli 11. praški kvadrienal, največjo svetovno manifestacijo, posvečeno gledališki scenografiji in arhitekturi, ki bo na ogled do 24. junija. Na razstavi sodeluje 60 držav, Slovenijo pa s projektom Igra prostorov zastopa Meta Hočevar.

Minimalistična postavitev
Po odmevni razstavi Prostori igre 1972-2005 v Mestni galeriji Ljubljana se Meta Hočevar z razstavo Igra prostorov zdaj predstavlja še v Pragi. Na kvadrienalu bo "zavzela" dvodimenzionalni prostor: na tla razstavnega prostora (dnevne sobe z veliko okroglo mizo) bodo kot na steno položeni prostori gledališča - fotografije predstav Mete Hočevar: Od Cankarja, Shakespearja, Gruma do Strniše, Zajca in Glowackega.

Scena stopi iz ozadja
Meta Hočevar se je po letu 1972 ustvarjalno skorajda izključno posvetila gledališču, najprej oblikovanju odrskega prostora in kostumografiji, v osemdesetih letih prejšnjega stoletja pa tudi režiji. Njen opus obsega prek dvesto kreacij za gledališče. S svojimi "prostori igre" je, kot ugotavlja gledališki teoretik Lado Kralj, "uvedla močan in očiten prelom s tradicijo. Scena ni več zgolj vizualna ilustracija teksta, scena se ne podreja več načelu, naj 'ne moti', temveč, prav nasprotno, opozarja, da sodeluje pri proizvajanju predstave."

Kot scenografka, kostumografka in režiserka se je Hočevarjeva predstavila tudi v pomembnih evropskih in ameriških gledališčih in na festivalih. Za dosežke na področju gledališke ustvarjalnosti je prejela številne nagrade.