Zimska pravljica je neke vrste predstava o naravi umetnosti in o odraščajoči moči pripovedi. Gre za rekonstrukcijo podlega sveta skozi umetnost, to je jasno predvsem v premišljevanju o liku Mamilija, sina sicilijanskega kralja Leontesa, ki v Zimski pravljici umre zaradi razdora med kraljem in njegovo ženo, kraljico Hermiono. Foto: MMC RTV SLO
Zimska pravljica je neke vrste predstava o naravi umetnosti in o odraščajoči moči pripovedi. Gre za rekonstrukcijo podlega sveta skozi umetnost, to je jasno predvsem v premišljevanju o liku Mamilija, sina sicilijanskega kralja Leontesa, ki v Zimski pravljici umre zaradi razdora med kraljem in njegovo ženo, kraljico Hermiono. Foto: MMC RTV SLO
William Shakespeare
Kolenčeva je o predstavi in Shakespearovem delu povedala, da je konceptualna predstava, ki pravljičnost samo razume dobesedno, kot je zapisano v besedilu. Foto: Reuters

V Viteški dvorani v Križankah je bila premiera predstave, ki je nastala v produkciji Zavoda Muzeum Ljubljana in koprodukciji Festivala Ljubljana, režija je delo Barbare Novakovič Kolenc, ki je "po sili razmer" podpisala tudi scenografijo. Pri vizualni podobi predstave je Novakovič Kolenčeva upoštevala "tisti prvi občutek, ki smo ga vsi imeli kot otroci, ko smo prijeli v roko kroglo in jo stresli in je potem snega padal na pokrajino ali na mesto". Režiserka in dramaturginja Iva Jevtič sta si za izhodišče vzeli element branja v pravljici.

Kot Hermiona bo nastopila primabalerina Lane Stranič, Matija Stipanič bo Mamilij. Igrajo še Milan Tomašik, Akira Hasegawa, Jose, Mateja Rebolj, Manca Krnel in Mojca Jug. Kostume je oblikovala Jelena Leskovar, za zvočno podobo in maske sta poskrbela Sašo Kalan in Blaž Peršin, luči je oblikoval Miran Šušteršič. Pravljica je zelo "shakesperijanska", ker pa ima Novakovič Kolenčeva za seboj več "likovnih predstav", je mogoče pričakovati proces, da se bo beseda oziroma literarna metafora umaknila odrski metafori, kar se tudi dogaja, je povedal igralec Branko Završan, ki bo nastopil v vlogi Leontesa.

Dobesedno razumljena pravljičnost
Ustvarjalci so si pri predstavi zastavili vprašanje, kje leži pravljičnost v precej kruti zgodbi, ki je zapisana v samem delu. "To je konceptualna predstava, ki pravljičnost samo razume dobesedno, kot je zapisano v besedilu, torej ko se Shakespeare obrača na srce, se igralec prime za srce, ko se Shakespeare obrne k zvezdam, se igralec obrne k zvezdam, in ko se Shakespeare obrne k zemlji, igralec dobesedno prime tla, na katerih stoji," je povedala Novakovič Kolenčeva.

Ponovitve predstave bodo 22., 29. in 30. decembra v Viteški dvorani Križank.