Tradicionalni dan gledaliških ustvarjalcev in slovesna podelitev nagrad bosta namreč nocoj sklenila 42. Borštnikovo srečanje. Znano je že, da bo letos Borštnikov prstan za življenjsko delo pristal na roki igralke ljubljanske Drame Silve Čušin, na prireditvi, ki se bo začela nocoj ob 20.00 v SNG-ju Maribor, njen prenos pa bo mogoče spremljati tudi na 1. programu RTV Slovenija, pa bodo podelili še preostale nagrade osrednjega gledališkega dogodka pri nas.
Mojca Kreft, Bine Matoh in Tone Partljič, ki so izbrali dobitnico prstana, so že opravili svoje delo, danes pa bo jasen še izbor žirije, ki jo sestavljajo Iva Zupančič, Majda Križaj, Vesna Jurca Tadel, Rok Vevar in Aleksandar Milosavljević. Ti so letos lahko izbirali med 11 tekmovalnimi predstavami, ki jih je izbral selektor Matej Bogataj. Podelili bodo nagrado za najboljšo predstavo v celoti, nagrado za režijo, pet enakovrednih igralskih nagrad, nagrado za mladega igralca ali igralko, tri nagrade za scenografijo, kostumografijo ali druge gledališke prvine, nagrado Dominika Smoleta za izvirno dramsko besedilo ali prevod, dramatizacijo, jezikovno adaptacijo oziroma lektorski dosežek ter nagrado za inovacije in estetski preboj.
Žirijo so poskušali prepričati …
Med 11 tekmovalni predstavami jih je bilo kar pet iz ljubljanske Drame, katere ansambel je v Mariboru odigral Molierovega Tartuffa v režiji Dušana Jovanovića, Cankarjeve Romantične duše v režiji Sebastijana Horvata, Šparovček Eugenea Labicha in Botha Straussa v režiji Martina Kušeja in Svetinovega Ojdipa v Korintu režiserja Ivice Buljana, zadnja v nizu pa je prišla na vrsto predstava Služkinji Jeana Geneta, ki jo je režiral Diego de Brea.
Prešernovo gledališče Kranj je imelo v tekmovalnem programu dve predstavi – Crimpovo Podeželje, ki ga je na oder postavil Eduard Miler, in Strniševe Žabe v režiji Jake Ivanca.
Predstavili so se tudi Mestno gledališče ljubljansko, ki je na ogled ponudilo Kabaret Joeja Masteroffa, Johna Kanderja in Freda Ebba v režiji Stanislava Moše, SNG Nova Gorica s Krleževimi Gospodo Glembajevi, ki jih je režiral Dušan Jovanović, na predvečer sklepa festivala pa je prišla na vrsto predstava v izvedbi Slovenskega mladinskega gledališča Somrak bogov Nicole Badalucca, Enrica Mediolija in Luchina Viscontija ter v režiji Diega de Bree. Enajsterico zaokroža še predstava Zavoda Bunker, koprodukcija Betontanca in Umka.LV Show Your Face! v režiji Matjaža Pograjca.
Šest predstav za spremljavo
Matej Bogataj je spremljevalni program sestavil iz šestih predstav. To so bile rekonstrukcija Pupilja, papa Pupilo pa Pupilčki, ki jo je režiral Emil Hrvatin (Zavoda Maska), Predtem/potem Rolanda Schimmelpfeninga v režiji Sebastijana Horvata (E.P.I. Center), Skopuh Andreja Rozmana – Roze (KUD France Prešeren), Sokratov zagovor Petra Ternovška (Drama SNG Maribor) in O čem govorimo, kadar govorimo o ljubezni, ki jo je rokgre zasnoval po motivih zgodb Raymonda Carverja, režijo pa prevzela Ivana Djilas (Društvo Familija in MGL). Glasbeno razpoloženje je v program vnesel muzikal Greva se ježka, ki je nastal po idejni zasnovi Jožeta Pernarčiča, režirala pa ga je Tijana Zinajič.
Gledališče v knjigah
Dogajanje na odru so pospremili še simpozij Gledališče in politike predstavljanja v organizaciji oddelka za dramaturgijo ljubljanskega AGRFT-ja, mednarodna delavnica Second Life, Dan AGRFT ter 14 predstav v okviru dodatnega programa. V okviru tega si je bilo mogoče ogledati dva dokumentarna filma in dve radijski igri, medtem ko je bilo v Literini knjigarni mogoče priti na tekoče z 11 knjižnimi novostmi s področja gledališke umetnosti, ki so izšle pri različnih slovenskih založbah od lanskega do letošnjega festivala.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje