Fabio Rubiano O. ne dopušča prikrivanja resnice o skrivnih poslih številnih brezdomcev. Foto: SMG/Matej Peternelj
Fabio Rubiano O. ne dopušča prikrivanja resnice o skrivnih poslih številnih brezdomcev. Foto: SMG/Matej Peternelj
Kitov trebuh
Matjaž Pograjc se nikoli ne ustavi. Vedno znova skuša najti nov način za prezentacijo dramskih besedil. Foto: SMG/Matej Peternelj
Kitov trebuh
Kitov trebuh - tokrat v interpretaciji samo slovenskih igralcev. Foto: SMG/Matej Peternelj
Kitov trebuh
Gledališče, resničnostni šov, dokumentarec, film ... vse v enem paketu. Foto: SMG/Matej Peternelj

Katero besedilo so skupaj predelovali člani Slovenskega mladinskega gledališča in Kolumbijci, se je razkrilo ob slovenski premieri drame Kitov trebuh Fabia Rubiana O. Eden najbolj vidnih sodobnih kolumbijskih avtorjev je v Kitovem trebuhu popisal tragični kolumbijski vsakdan, katerega del sta trgovina z otroki in s človeškimi organi.

Posebna disciplina kolumbijske industrije
V besedilu, s katerim je pojasnil izvor navdiha za svojo dramo, je Fabio Rubiano O. razkrinkal posebno kolumbijsko 'industrijo otrok':"Že nekaj časa me zanima vprašanje izginulih otrok. V naši deželi pa tudi širše v svetu je izginotje otrok žal nekaj povsem vsakdanjega. Usode izginulih otrok so različne: otroci končajo v otroški pornografiji, kot delavci, sužnji, uporabljajo jih za nezakonite posvojitve in eksperimente. Z ugrabitvami se večinoma ukvarjajo skrivne organizacije, včasih pa so vanje vpleteni tudi njihovi svojci. K temu prispevajo najrazličnejši dejavniki: odvisnost od drog, revščina pa tudi to, da Cerkev nasprotuje vsakršni kontracepciji. Blizu moje soseske živi brezdomka, ki vsako leto zanosi; pred porodom za nekaj časa izgine, nato pa se vrne na ulico in kmalu spet zanosi. Po mnenju drugih brezdomcev svoje otroke prodaja za 80.000 kolumbijskih pesov (približno 30 evrov)."

Gledališče vedno dopušča nove prijeme
Igro je režiral Matjaž Pograjc, v tokratni popolnoma slovenski postavitvi pa zaigrajo Neda R. Bric, Dario Varga, Marinka Štern, Ivan Peternelj, Daša Doberšek, Željko Hrs in Matija Vastl. Matjaž Pograjc s predstavo Kitov trebuh razvija koncept, ki ga je lani zasnoval pri predstavi Fragile! Gre za pristop, ki povezuje igro na odru, snemanje v živo in računalniško animacijo. Sinteza teh sestavin pa nato zaživi na filmskem platnu in tako ustvarja novo formo hibridnega medija. Tako Pograjc tudi utrjuje sloves SMG-ja kot tistega slovenskega gledališča, ki vedno znova preiskuje možnosti za uveljavitev nove gledališke govorice.

Drugačnost zapoveduje besedilo
Nekonvencionalen pristop k postavitvi drame na oder skoraj zapoveduje tudi že samo besedilo Fabia Rubiana O. Njegova dramatika je raznovrstna; pri pisanju uporablja taktike različnih dramskih zvrsti, v besedilo pa vnaša tudi izrazne posebnosti dokumentarnih oddaj, telenovel in televizijskih resničnostnih šovov. Svoj slog Fabio Rubiano O. še dodatno začini z 'izumi' dramatika Bernard-Marie Koltesa, to je z mešanji ravni jezika in dramskih form.

Svetovna premiera Kitovega trebuha je bila letos aprila na Iberoameriškem gledališkem festivalu v kolumbijskem glavnem mestu Bogota. Tam so igralci mladinskega gledališča sodelovali z bogotskim gledališčem Teatro Petra, celotna predstava pa je bila odigrala v španščini.

Kdo je Fabio Rubiano O.?
Fabio Rubiano O. je že več kot 20 let vpet v gledališko produkcijo v Bogoti. Režiser, dramatik in igralec je leta 1985 ustanovil gledališče Teatro Petra, ki je odigralo tudi številne krstne uprizoritve njegovih dvanajstih dram. Te so v Kolumbiji izredno cenjene in Rubioano O. je zanje že trikrat prejel nacionalno nagrado za dramatiko. Njegovo delo odmeva tudi po svetu. Njegovo predstavo Muha so tako povabili kar na 16 gledaliških festivalov v Evropi, ZDA in Južni Ameriki, leta 2004 pa je Rubiana O. k sodelovanju povabila tudi ustanova Dasa de América de Espagna (Ameriška hiša v Španiji), kjer je zrežiral predstavo Puntos Cardinales (Strani neba).