Mojstri pevci nürnberški v interpretaciji Katharine Wagner so menda zelo razvlečena predstava, ki je poleg tega tudi neposrečena zmes radikalno sodobne umetnosti in sledenja tradiciji. Foto: EPA
Mojstri pevci nürnberški v interpretaciji Katharine Wagner so menda zelo razvlečena predstava, ki je poleg tega tudi neposrečena zmes radikalno sodobne umetnosti in sledenja tradiciji. Foto: EPA

Slišim, kaj pojejo, in to nima nobene zveze z dogajanjem na odru. Ne razumem, kaj (Katharina Wagner, op. P. B.) hoče s tem?

Španski kritik Roger Alier
Katharina Wagner
Si bo Katharina Wagner naslednje leto spet upala na bayreuthski oder postaviti svoje videnje katere od oper svojega pradeda? Foto: EPA
Novi grad (der Neue Schloss) v Bayreuthu
Sprejema ob odprtju bayreuthskega festivala in prve predstave so se udeležili številni ugledni Nemci, tudi kanclerka Angela Merkel. Foto: EPA

Letos je namreč čast, odpreti festival, pripadla Wagnerjevi pravnukinji Katharini Wagner, ki je skušala prepričati z interpretacijo Mojstrov pevcev nürnberških, priljubljeno opero o srednjeveškem cehu pevcev in pesnikov.



Zdržala je prvo tretjino
Katharinin poraz je še toliko bolj boleč, ker jo je doletel pri postavitvi opere, ki velja za eno najbolj priljubljenih in najpogosteje izvajanih Wagnerjevih oper. In tudi ob začetku predstave je menda kazalo, da bo šlo vse v redu. Šele po začetku drugega dejanja je namreč Katharina Wagner očitno izgubila rdečo nit. Napako je storila predvsem s podaljševanjem prizorov, med katerimi se ni nič kaj 'pametnega' godilo na odru. In predstava, ki običajno traja nekaj čez pet ur, se je razvlekla na tudi za fanatične privržence Wagnerja mučnih sedem ur.

Vendar upanje za Katharino Wagner ostaja. Treba je namreč priznati, da je malo režiserjev, ki bi si pri 29-ih upali režirati Wagnerja, in še manj je takšnih, ki bi se jim to zares dobro posrečilo. Ker je dobro opravila vsaj s prvim dejanjem, lahko tako zapišemo, da se morda v pravnukinji Richarda Wagnerja vendar skriva dobra režiserka.

Tudi glasbeniki so opešali
Tudi ni zgolj Katharinina krivda, da se uvodna predstava festivala v Bayreuthu, posvečenega zgolj operam oziroma glasbenim dramam Richarda Wagnerja, ni posrečila. Krivi so bili tudi glasbeniki oziroma njihov režiser. Uvertura je bila menda obetavna. Sebastian Weigle je glasbenike lahkotno popeljal skozi uvodno kompozicijo in zdržal tudi celotno prvo dejanje (podobno kot Katharina torej). Čeprav Weigle ni novinec pri v izvajanju Wagnerja, pa je glasba v nadaljevanju izgubila lesk in je postajala vedno bolj neopazna. In za to ni bilo krivo le dogajanje na odru, ki bi bilo morda tako zelo dominantno.

Želje očeta Wolfganga Wagnerja
Čeprav je bila odločitev, da prevzame odgovorno nalogo, seveda Katharinina, pa je ob tej neposrečeni predstavi treba omeniti tudi njenega očeta Wolfganga Wagnerja. Priletni vodja festivala je bil verjetno eden tistih, ki so si zelo želeli debija Katharine Wagner v Bayreuthu. Znano je namreč, da si skoraj 90-letni vodja želi, da bi ravno Katharina za njim prevzela vodenje bayreuthskega festivala in uspešna predstava bi ji v boju s sestro in sestrično lahko pomagala. Celotna nemška javnost pa ni tega mnenja. Že omenjeni nemški kritik je tako zapisal, da je verjetno vsakomur jasno, da biti dober (slab) režiser nikakor ne pogojuje tega, ali bo nekdo tudi dober (slab) vodja festivala.

P. B.

Slišim, kaj pojejo, in to nima nobene zveze z dogajanjem na odru. Ne razumem, kaj (Katharina Wagner, op. P. B.) hoče s tem?

Španski kritik Roger Alier