Foto:
Foto:
Kdo je zapeljani in kdo zapeljevalec?

Režijsko in scenografsko se je drame priljubljenega in polemičnega britanskega avtorja lotil Miha Golob, Nadja Bedjančič pa je ustvarila kostumografijo. Dogajanje na odru se odvija kot dialog med francoskim filozofom Alainom in sinom ameriškega magnata Petom, ter zborom, ki se sprašuje o vrednosti današnje družbe. Premierno so dogajanje uprizorili Primož Forte, Andrej Murenc, Mario Dragojevič, Kristjan Guček, Nejc Ropret, Luka Cimprič, Damjan Trbovc, Aleš Bricelj, Jure Nedeljko, Nina Cijan in drugi.

Dogodivščine mladega filozofa in magnatovega sina
Mark Ravenhill, eden od predstavnikov novega vala britanskega gledališča, ki se zelo neposredno loteva sedanje družbe in njenih značilnosti, je tokrat besede polagal v usta dveh mladih ljudi. Mladi francoski filozof Alain obišče ZDA, kjer v pogovorni oddaji predstavlja svojo knjigo Smrt človeka. Po predstavitvi prekroka noč, nato pa spozna sina vodilnega software magnata Peta in skupaj odideta na potovanje skozi puščavo. Njun odnos se poglablja in skozi seksualno eksperimentiranje zapleta in stopnjuje do osnovnega vprašanja, kdo je zapeljevalec in kdo zapeljani.

Preizpraševanje družbe
Poleg tega se avtor in njegovi protagonisti sprašujejo o globaliziranem svetu, medijih in gospodarstvu, problematizirajo družbo in se ukvarjajo s problemom obstoja človeka in njegovih odnosov v svetu. Družbo sprašujejo o njeni moralni odgovornosti, jo spomnijo na manipulacije in različne vrste nasilja, izpraznjenost, ponarejenost odnosov in doživetij. Teme je Ravenhill spretno vtkal v resničnost, sanje in svet virtualnosti, ki se v drami prepletajo med sabo.

Znanec slovenskih odrov
Z Ravenhillovim delom smo se na slovenskih odrih prvič spoznali leta 2001, ko so v Mariboru uprizorili šokantno dramo Shopping & Fucking, lani pa so v Kranju postavili Nekaj eksplicitnih fotk. Značilnosti t. i. gledališča "u fris" pa je mogoče preučevati tudi v knjižnem delu z istim naslovom, v katerem teatrolog Aleks Sierza v prevodu Petre Pogorevc analizira značilnosti sodobnih britanskih dramatikov.