Gledališka igra The Milosevics je pred dvema letoma nastala na osnovi posnetkov telefonskih pogovorov srbskega diktatorja z njegovim sinom Markom, ki jih je hrvaška obveščevalna služba posnela med letoma 1995 in 1998, kasneje pa jih prek tednika Globus posredovala javnosti. Izkazalo se je, da družinsko življenje Miloševićev v devetdesetih ni bilo tako harmonično, kot so skušali prikazati v javnosti.
Režiser Yosi Wananu, ki je na članek o posnetkih naletel v newyorškem časopisu Harper’s, se ni skušal osredotočati na krvave dogodke na Balkanu, ampak je z družino nekdanjega srbskega voditelja ponazoril dogajanje v vsej Vzhodni Evropi. Za 41-letnega režiserja ameriško-izraelskega rodu je Slobodan Milošević predstavnik “novih bogatašev”, ki so izgubili občutek za to, kaj jim je dovoljeno in kje so njihove meje, snobovsko obnašanje njegove družine pa je označil z nazornim opisom “Gucci-Smucci”.
Miloševići, balkanski nasledniki Osbournovih
Wanunu je svojo igro predlani premierno uprizoril na Dunaju z gledališko skupino Toxic Dreams, te dni pa jo predstavlja v Nemčiji. Poskušal je najti celo gledališče v Beogradu, ki bi ga bilo pripravljeno gostiti, a je ugotovil, da je tematika Slobodana Miloševića v Srbiji še vedno preobčutljiva za britje norcev. Avtor se je pri pisanju predvsem skušal izogniti pasti, v katero politično obarvana dramatika pogosto zaide, in ne izzveneti preveč pridigarsko. Prav zato je v svojo igro vključil precej prvin absurdne komedije in celo glasbene točke. Zgledoval se je po klasičnih britanskih humorističnih nanizankah, kakršna je bila Da, gospod minister, obenem pa je upošteval tudi resničnostni družinski cirkus Osbournovih.
Tudi negativci imajo milejšo stran
Predstava The Milosevics je po mnenju kritikov “duhovita, bizarna in nora”. Presenetljivo je, da je v njej prav glava družine, Slobodan, prikazan najbolj prijazno, kot nekakšen mafijski šef, ostareli patriarh z nemajhno mero šarma. Obenem je tudi edini član družine, ki se na trenutke zaveda absurdnosti njihovega položaja. Na novoletni večer tako na primer ukaže iz televizijskega sporeda umakniti dokumentarec o sebi z besedami: ” Še sam sem sit svojega obraza, kaj šele gledalci”. Velja pripomniti, da Slobodana Miloševića na odru upodablja ženska, Michaela Hurdes-Galli.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje