Ustvarjalci predstave so navdih dobili pri teoretiku Brunu Bettelheimu, ki je Rdečo kapico in vrsto 

drugih pravljic tolmačil v luči seksualnosti in političnih kontekstov. Foto: Cankarjev dom
Ustvarjalci predstave so navdih dobili pri teoretiku Brunu Bettelheimu, ki je Rdečo kapico in vrsto drugih pravljic tolmačil v luči seksualnosti in političnih kontekstov. Foto: Cankarjev dom

Če se hočemo torej dokopati do tistega, kar je resnično znotraj naših fantazij, moramo prehoditi pot, ki jo je prehodila Rdeča kapica - to pa je pot ustvarjalnega duha, je kroženje umetnikove/umetničine ideje, ki se ohranja pri življenju skozi pripoved teles.

Dramaturginja Alja Adam

Po besedah ustvarjalca projekta, koreografa in plesalca Mateja Kejžarja in sodelavcev se njihova Rdeča kapica giblje na več ravneh, močno jo določa seksualnost. V predstavi, ki je premiero doživela v Cankarjevem domu, pa se najavljajo tudi temne plati človeškega bivanja. Pri predstavi sodelujejo še avstrijska plesalka Mirjam Klebel, bolgarska igralca in gibalca Willy A. Prager in Stephan A. Shtereff ter vsestranski umetnik Jaša.

Končni izdelek presenetil vse
Predstavo, ki je nastala v produkciji zavoda Emanat, so delali po slojih, "končna oblika je presenetljiva za vse nas", je povedal Kejžar. Jaša je ob tem omenil, da je sceno oblikoval kot medprostor med fikcijo in realnostjo, kjer se porajajo vsi kontrasti in vsebinske tančine predstave.

Umetniki so se pač našli
Na vprašanje, kako je prišlo do mednarodnega sodelovanja v predstavi, je Kejžar odgovoril, "da so našli drug drugega", nekaj pa gre, kot je dodal pozneje, vendarle pripisati različnim umetniškim rezidencam. Tam se umetniki srečujejo, snujejo ideje, na koncu lahko pride do predstave, kot je Rdeča kapica. Stephan A. Shtereff je ob tem izrazil zadovoljstvo, da lahko končno sodeluje s Slovencem v Sloveniji. S Tomijem Janežičem, Majo Delak in Iztokom Kovačem je vedno delal drugje, ne pri njih doma.

Če se hočemo torej dokopati do tistega, kar je resnično znotraj naših fantazij, moramo prehoditi pot, ki jo je prehodila Rdeča kapica - to pa je pot ustvarjalnega duha, je kroženje umetnikove/umetničine ideje, ki se ohranja pri življenju skozi pripoved teles.

Dramaturginja Alja Adam