Portret povzpetniške in moralno izprijene meščanske družine. Foto:
Portret povzpetniške in moralno izprijene meščanske družine. Foto:
Srečko Fišer se je novogoriškemu občinstvu predstavil že z dramo Medtem. Foto: SNG Nova Gorica

Kar štiri od šestih novosti so namreč napisali avtorji iz tega okolja. Režiser Dušan Jovanović na oder postavlja delo Miroslava Krleže Gospoda Glembajevi. V delu iz leta 1929 je hrvaški dramatik sledil življenju rodbine, ki je tudi v središču dogajanja v njegovih delih V agoniji in Leda. Trilogija spremlja rodbino Glembajevih, ki se z izkoriščanjem, goljufijami in manipulacijami prebije do bogastva. Kasneje se njenim - tedaj že uglednim - članom družine to maščuje. Nastopi popoln propad. Gmotni in psihološki, ki prvemu predhodi in ga napoveduje. V Gospodi Glembajevih se že začno kazati začetki zatona družine. Krleževa prodorna psihološka analiza namreč razkrije trhlost temeljev, na katerih stoji ugled spoštovane meščanske družine.

Prostovoljno poslušanje zgodbe o tegobah
Nina Mitrović je avtorica dela ta postelja je prekratka ali Samo fragmenti. Slovensko praizvedbo bo režirala Mateja Koležnik, ki se bo skupaj z igralci prebijala skozi fragmentarno dramo, kjer bliskovito menjavanje prizorov na odru pričara filmsko podajanje zgodbe. V središču dogajanja sta Tom, ki umira v bolnišnici Usmiljenih sester, in Irena, ki se odzove na njegov oglas, v katerem prosi za osebo, ki bi poslušala njegovo zgodbo.

Brezdomci čakajo na čudež
Komorno igro bolgarskega političnega satirika in komediografa pripravlja Matjaž Latin. Orkester Titanik s podnaslovom Žalostna komedija govori o štirih brezdomcih, ki se vselijo v zapuščeno železniško postajo in čakajo, da jih bo nekdo odrešil. A deux ex machina se ne pojavi. Protagonosti vedno bolj tonejo v zmedeno beganje med realnostjo in življenjem v lastnih iluzijah, kar je Bojčev zasnoval kot metaforo "beckettovske izgubljenosti sodobnega človeka".

Pogubna ekstaza v antičnih Tebah
V balkanski prostor lahko umestimo tudi antično dramo Bakhkantke. Z Evripidovim delom se bo spopadel Vito Taufer. Koprodukcija SNG-ja Nova Gorica in Slovenskega stalnega gledališča Trst bo na oder prenesla pretresljivo zgodbo o pogubi, ki se nad prebivalce Teb zgrne ob prihodu razuzdanega Dioniza. Ob songih Milana Dekleve, za katere je glasbo napisal Saša Lošić, bomo spoznavali ekstatični obred, ki osvobaja, odrešuje in pogublja.

Neorealizem Srečka Fišerja
Režiser Januzs Kica predstavlja eno najbolj znamenitih bulvark, igro Bolha v ušesu ali Kaplja čez rob francoskega dramatika Georgesa Feydeauja. Feydeau, pronicljivi opazovalec človeške nature, nas seznani z gospodom Chandenisom, ki ga nenadna izguba potence pripelje na rob norosti. Zadnja novost pa je krstna izvedba drame Srečka Fišerja Prihodnje, odhodnje. V režiji Jaše Jamnika bo zaživela neorealistična zgodba o trenju med javno in zasebno eksistenco posameznikov, ki se po koncu druge svetovne vojne soočajo s prilagajanjem življenju v novem režimu.