Sodobno nadrealistično delo, ki razgrinja osamljenost in duhovno izpraznjenost posameznikovega sveta v skupnem družinskem bivanju, so prvič uprizorili leta 2005. Foto:
Sodobno nadrealistično delo, ki razgrinja osamljenost in duhovno izpraznjenost posameznikovega sveta v skupnem družinskem bivanju, so prvič uprizorili leta 2005. Foto:
Režiser Aleksandar Popovski je s svojo osebno estetiko in umetniškim temperamentom vnesel v slovenski prostor svež pogled na gledališko umetnost, pri katerem sta mu odnos do realnosti in delo z igralci najpomembnejša.

Makedonski režiser Aleksandar Popovski, ki že vrsto let sodeluje z gledališči zunaj matične države, je tokrat na oder tržaškega Slovenskega stalnega gledališča postavil dramo Mesto tako blizu litovskega dramatika Mariusa Ivaškevičiusa v prevodu Zdravka Duše. Slovenska praizvedba drame je v Trstu zaživela ob navzočnosti avtorja.

V predstavi nastopajo Barbara Cerar, Janko Petrovec, Nikla Petruška Panizon, Romeo Grebenšek in Vladimir Vlaškalić. Poleg režiserja in igralcev se pod postavitev podpisujejo še scenograf Branko Hojnik in njegov asistent Aleksander Blažica, kostumografinja Jelena Proković ob pomoči Helene Sebanc, skladatelj Kiril Djajkovski, koreografinja Daša Rashid in lektor Jože Faganel.

Kultura in čutenja severnih narodov
Gre za besedilo vodilnega predstavnika mlajše generacije pisateljev in dramatikov, ki so po prehodnem obdobju osamosvojitve Litve prevzeli literarni svet te baltske države. Marius Ivaškevičius je kot dramatik debitiral leta 1998, uveljavil pa se je tudi kot režiser in filmski scenarist, njegova dela so prevedena v poljščino, nemščino, slovenščino, francoščino, ruščino, beloruščino in angleščino.

Mesto tako blizu je nadrealistično delo, ki razgrinja sodobno osamljenost in duhovno izpraznjenost posameznikovega sveta. Anika zapusti varno družinsko okolje mesta Malmö in se odpravi v Köbenhavn, da bi razumela potujoče življenje svojega moža. Malmö in Köbenhavn postaneta metaforična in realna, nasprotna pola božanske in peklenske razsežnosti, med katerima mora izbrati. Uprizoritev v režiji makedonskega režiserja ironično in poetično prikazuje zgodbo o ljubezni in samoti, v obliki skoraj moderne melodrame v slogu Akija Kaurismäkija.

L. Š.