V gledališču je vsaka premiera praznik, toliko večji ob slovenskem besedilu, poudarja dramaturginja Ira Ratej. Foto: Tone Stojko
V gledališču je vsaka premiera praznik, toliko večji ob slovenskem besedilu, poudarja dramaturginja Ira Ratej. Foto: Tone Stojko
Usoda življenja, polnega nekakovostnega blaga. Foto: Tone Stojko

Zgodbo o Marjanu, Nataši, Mišu, Tatjani in Mariji, pripadnikih srednjega razreda, razmeroma uspešnih ljudeh okoli tridesetih, ki nimajo otrok in se ženejo predvsem za poklicno kariero, je na oder postavil režiser Jaša Jamnik, kot dramaturginja pa se predstavlja Ira Ratej. V krstni izvedbi so zaigrali Lotos Vincenc Šparovec, Mojca Funkl, Matej Puc, Jana Zupančič in Maja Boh.

Korupcija na prijazen način do gledalcev
Z zgodbo posameznikov se tematike korupcije Kim Komljanec, ki je med drugim znana predvsem po svojem gledališkem delu v KUD-u Franceta Prešerna, dotika na komunikativen in do gledalcev prijazen način. V drami se prepletata dve zgodbi - Marjanova in Miševa, tri ženske pa so tu zato, da natančneje določijo oba moška. Skozi celotno dramo se škart, nekakovostno blago, kaže tako v odnosih kot v življenjih akterjev in tudi v povsem materialni sferi. Po režiserjevih besedah je predstava sicer tesnobna, a gledalcem vsekakor "ne težijo". Kot še poudarja, je besedilo sodobno, a ne modno, je aktualno, a ne aktualistično.

Ira Ratej je poudarila, da je treba domačo dramatiko podpirati in jo na odru ovrednotiti, ob tem pa izrazila skrb za slovensko besedo, ki jo imajo na jeziku oblastniki. Pri igralki Mojci Funkl sproža problematika, s katero se soočajo liki drame, mešane občutke, saj se besedilo navezuje na njeno generacijo.

Diagnoza sodobnega časa
Predstava natančno diagnosticira čas, ki ga živimo, mlada avtorica Kim Komljanec pa je izrazila upanje, da se bo občinstvo ob njej resnično zamislilo. Komljančeva je delo pisala približno leto in pol, pilila pa ga je na domačih in tujih delavnicah. Pri postavitvi na oder so sodelovali še scenograf Jože Logar, kostumografka Slavica Radovič, lektorica Maja Cerar, oblikovalec svetlobe Brane Šulc in asistentka dramaturginje Valentina Novak.