Nataša Barbara Gračner, Jernej Šugman in Saša Pavček v Korunovi postavitvi Kralja Leara. Foto: Drama/Peter Uhan
Nataša Barbara Gračner, Jernej Šugman in Saša Pavček v Korunovi postavitvi Kralja Leara. Foto: Drama/Peter Uhan
Mile Korun
Mile Korun je že 50 let pomembno ime slovenskega gledališkega prostora. Foto: RTV SLO

Osrednje slovensko dramsko gledališče se je Korunu poklonilo ob predstavi Kralja Leara Williama Shakespearja, ki ga je na veliki oder SNG Drame v sezoni, ki poteka, postavil prav on.

Korun: "Nikoli ne reci nikoli"
Na številna vprašanja, ki jih jubilantu zastavljajo te dni, namreč ali je, glede na njegova zrela leta, to njegova zadnja režija, režiser, scenograf, publicist in profesor na gledališki akademiji odgovarja z "nikoli ne reci nikoli".

Velika imena domače in tuje dramatike
Korunov zajetni katalog režij se je začel izpisovati na začetku 50. let in neprekinjeno traja do danes. Vmes je skoraj nepregledna množica uprizoritev domače in tuje dramatike. Nekatere drame, ki so mu duhovno posebno blizu, je režijsko kar sam "reinterpretiral" v različnih obdobjih svoje ustvarjalne poti.

Vedno znova se loteva Cankarja, dram Za narodov blagor, Pohujšanje v dolini šentflorjanski, Hlapci in tako naprej, kakor tudi drugih domačih dramatikov, kot so Zajc, Strniša, Božič, Grum, Hieng, Jančar in drugi. V zadnjem obdobju se je Korun še posebej posvetil dramatizaciji in režiji velikih del svetovne literature, omeniti velja vsaj Idiota in Brate Karamazove, obe naslonjeni na Dostojevskega.

Plodnemu ustvarjalcu se je delovno poklonil tudi Slovenski gledališki muzej, ki je pod uredništvom Mojce Kreft pravkar izdal knjigo - skupaj s faksimilom izvirnega notnega zapisa scenske glasbe Darijana Božiča - ob 40-letnici prelomne Korunove režije Ajshilove Oresteje, marca leta 1968 v Drami.

A. K.