Plesna predstava 4 plus 1 Igorja Sviderskega. Foto: RTV Slo
Plesna predstava 4 plus 1 Igorja Sviderskega. Foto: RTV Slo

Koreografije, ki jih je na glasbo Štirje letni časi Antonia Vivaldija zasnoval v čast Matjaža Fariča, Tanje Zgonc, Braneta Potočana in Sinje Ožbolt, je Sviderski premierno izvedel na odru Plesnega teatra Ljubljana.

Zakoni življenja v plesu in Vivaldijevi glasbi
Sviderski se je za Vivaldijevo glasbo odločil zaradi pomenskih vzporednic med plesom in krogom letnih časov. Po njegovem mnenju naj bi oboje simboliziralo večno izmenjavanje rojstva in smrti, ki je eden temeljnih naravnih zakonov na Zemlji.

Oziroma kot je predstavo opisal njen avtor: »Vivaldijevi letni časi pogojujejo, sledijo ali narekujejo gibalni podpis omenjenih koreografov. Plešoče telo simbolizira življenjski krog, ki se začne z rojstvom - pomladjo in konča z zimo - prenehanjem bivanja, ki pa nosi v sebi nov začetek, novo rojstvo. Konec je obenem že začetek.«

Zakaj ne bi enkrat zaznamovali 11. obletice?
S predstavo je Igor Sviderski zaznamoval tudi 11. obletnico svojega delovanja v svetu sodobne plesne umetnosti. Uspešno kariero je plesalcu poleg lastnega talenta in izvirnih idej omogočilo tudi šolanje na Baletni akademiji v švedski prestolnici Stockholm, kjer je tudi diplomiral.

Svoje znanje s področja tudi drugih odrskih umetnosti (Sviderski se udejanja tudi kot igralec) si je po kočanem študiju izpopolnjeval na številnih plesnih, gledaliških, glasbenih in pevskih delavnicah ter seminarjih.

35-krat ga je dajala trema
V enajstih letih delovanja je Igor Sviderski bodisi kot plesalec bodisi kot igralec nanizal sodelovanje pri 35 odrskih produkcijah, kot koreograf pa se je podpisal pod predstave Rdeči tobogan, Veter sprememb, Pokrajine I in Barve. Za dosežke na področju sodobnega plesa je plesalec, igralec in koreograf leta 1998 prejel tudi priznanje zlata ptica, ki ga vsako leto podeljujejo mlajšim umetnikom in umetnicam, ki so se uveljavili na različnih področjih umetniškega delovanja.