Tjaša Železnik se je ansamblu Mestnega gledališča ljubljanskega priključila leta 2009. Foto: Aljoša Rebolj/MGL
Tjaša Železnik se je ansamblu Mestnega gledališča ljubljanskega priključila leta 2009. Foto: Aljoša Rebolj/MGL

Letošnjo komisijo za Dnevnikovo nagrado, ki je soglasno izbrala nagrajenko, so sestavljale novinarka tega časnika Maja Šučur kot predsednica, prevajalka Tina Mahkota in predstavnica gledalcev Marija Leskovar. Lani je nagrado prejel igralec Matej Puc za vrhunsko igralsko interpretacijo v drami Sedem dni.

Tjaša Železnik (1974) je od leta 2009 članica ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega (MGL). Priznanje za izjemen umetniški dosežek sta ji prinesli vlogi Marthe v drami Ta obraz avtorice Polly Stenham v režiji Tijane Zinajić in za vlogo Anaide v komediji Slamnik Eugèna Labichea v režiji Diega de Bree. Kot je zapisala komisija, se je v obeh vlogah mojstrsko razigrala v povsem različnih žanrih.

V vlogi Marthe v drami Ta obraz. Foto: Peter Giodani/MGL
V vlogi Marthe v drami Ta obraz. Foto: Peter Giodani/MGL
Sorodna novica Predstava Ta obraz težavne družinske odnose razgalja na platformi Tretji oder

Mentalna disciplina neustrašne igralke
"Kot Martha v drami Polly Stenham je stoično utelešala žensko, ki se lahko z vsakdanom "sooči" le tako, da ga prespi v zavetju alkoholne in tabletne omame ali v objemu najstniškega sina Henryja," piše v obrazložitvi.

Tjaša Železnik je v vlogi od sinove pozornosti patološko odvisne matere in ločenke pokazala "mentalno disciplino igralke, ki je ni strah ne raziskovanja najbolj temnih plati starševske manipulacije ne najbolj sivih con človeške zapuščenosti in osamljenosti," piše v obrazložitvi.

Igralka je ob tem "zmogla tudi zavidljivo fizično kondicijo performerke, ki v kratkem času tako suvereno prehaja med občutki navdušenosti, obupa in otopelosti, da moč svoje nemoči prek govorice telesa prenese tudi na gledalca."

Prizor iz predstave Slamnik. Foto: Peter Giodani/MGL
Prizor iz predstave Slamnik. Foto: Peter Giodani/MGL

Subtilno odmerjanje igralskih izrazil
V farsi Slamnik pa ji je po mnenju komisije "uspelo suvereno izkrčiti prostor igre med bezljajočimi in brezglavimi moškimi liki, s subtilno odmerjenimi igralskimi izrazili in dikcijo je nadgradila tipsko vlogo prešuštnice Anaide, da je ta učinkovala sveže, (zgolj) navidezno lahkotno."

Sorodna novica Mestno gledališče novo prizorišče Hala L56 krstilo s komedijo Slamnik

Članice komisije so dodale še, da je odlika igralkine odrske prezence v Slamniku obenem ta, da je "svoje nastope gradila na soigri, ki soigralcem darežljivo ponuja impulze za igralsko prepletanje in dopolnjevanje. S preciznostjo svojih intervencij je omogočila, da dobro podmazani stroj komedije ves čas brezhibno teče, ne da bi zašel v neosmišljeni prosti tek, in vse to zmore le igralec, ki v vsaki novi vlogi združi tudi izkušnje vseh poprej odigranih." Kot še piše v obrazložitvi, to sicer zgolj redkim uspeva s toliko prefinjene ubranosti, kot jo večer za večerom premore letošnja prejemnica Dnevnikove nagrade za izjemno odrsko stvaritev v pretekli sezoni MGL-ja.

Po premieri Češnjevega vrta A. P. Čehova
Tjaši Želetnik je nagrado s krajšim govorom in z obrazložitvijo slavnostno izročila članica komisije Tina Mahkota po drevišnji premieri predstave Češnjev vrt na Velikem odru MGL-ja, so še sporočili iz te gledališke hiše.