V koprskem gledališču so premierno uprizorili Tramvaj Poželenje ameriškega dramatika Tennesseeja Williamsa; predstavo je režiral Boris Cavazza. V drami, ki velja za eno njegovih temeljnih del, je Williams odprl boleča vprašanja hrepenenja, osamljenosti in človekovega zatekanja v iluzije.
Uspešna kariera samouničevanja
Osamljenost in beg pred resničnostjo v Tramvaju Poželenje pooseblja Blanche DuBois - nepotešena, žalostna in obupana nad seboj, zaradi čustvene zmede zapita ženska srednjih let, ki se po propadu družinske plantaže zateče k noseči sestri in njenemu možu Stanleyu. Kmalu začne vedno močneje posegati v odnos zakoncev. Psihično uničena zaradi neuspelega zakona z latentnim homoseksualcem se zaplete s Stanleyevim prijateljem Mitchem, a gre vse po zlu, ko Mitch zve za njeno nekdanjo "kariero" prostitutke.
Nad "norci" družba dvigne roke
Blanche, ki že ni več sposobna ločiti med realnostjo in lastnimi izmišljijami, s katerimi skuša obdržati moškega, se prepriča, da jo snubi teksaški bogataš in sklene se odloči zapustiti sestrin dom. A namesto snubca, ki naj bi jo odpeljal na križarjenje po Karibih, v stanovanje vstopita zdravnika iz umobolnice in Blanche dostojanstveno odide z njima.
Šestič na domačih odrih
V koprskem gledališču dramo uprizarjajo le s petimi nastopajočimi, dogajanje je tako bolj zgoščeno, igra postane bolj kruta in gledalčev pogled v posamezne like ostrejši. Dramo je prevedel Zdravko Duša. Njegovo šesto postavitev na slovenskih odrih pa so pripravili režiser Boris Cavazza, dramaturg Matjaž Briški, scenograf in oblikovalec luči Damijan Cavazza, kostumografinja Polonca Valentinčič, lektorica Barbara Rogelj in avtor glasbe Igor Leonardi. Na odru se spopadajo Nataša Matjašec (Blanche), Mojca Fatur (Stella), Sebastijan Cavazza (Stanley), Gregor Zorc (Mitch) in Brane Grubar (Zdravnik).
S Pulitzerjevo nagrado ovenčana igra
Čeprav je Williams v Tramvaju Poželenje motiviko svojih novel razširil tudi na družbeno in socialno raven, drama v prvi vrsti prisega na "psihologijo". Po skoraj šestih desetletjih, ki nas ločijo od nastanka dela, in šestih uprizoritvah na slovenskih odrih, je čas za njegov vnovičen dramaturški razmislek, kajti Tramvaj Poželenje je veliko več kot utelešenje ideala psihološkega idealizma v dramatiki.
Tennessee Williams je predstavnik prve povojne generacije ameriških dramatikov, njegova drama Tramvaj Poželenje, prvič uprizorjena leta 1947 v New Yorku, pa je eno njegovih zgodnejših dramskih del, v nekem smislu celo najstarejše, saj gre zametke zanjo iskati že v dveh novelah iz leta 1944.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje