Arhitektura tišine za vse, ki ste zamudili premiero na ljubljanskem poletnem festivalu. Foto: Festival Ljubljana
Arhitektura tišine za vse, ki ste zamudili premiero na ljubljanskem poletnem festivalu. Foto: Festival Ljubljana
SNG Opera in balet Ljubljana: Hrestač
Opomin, da nas kmalu čaka pogled na čarobno zimsko pokrajino. Foto: Cankarjev dom
Emio Greco in Pieter C. Scholten: Pekel
Pekel v ritmu Beethovnove Pete simfonije. Foto: Cankarjev dom

Kot je na predstavitvi programa plesno-glasbeno-gledaliških abonmajev Aida, Amelia in Agripina povedal Mitja Rotovnik, generalni direktor Cankarjevega doma, bo namreč med prenovo ljubljanske operno-baletne hiše Cankarjev dom gostil tudi operne in baletne predstave te ustanove.



Dvakrat prepisani Don Kihot
V programu Agripine je Uršula Cetinski, vodja gledališkega in plesnega programa v CD-ju, poudarila še opero Don Kihot Julesa Massata, ki jo na oder postavljata SNG Opera in balet Ljubljana in CD. Režijo Don Kihota, za katerega je libreto na podlagi igre Jacquesa de Lorraina (ta pa se je seveda zgledoval po romanu Miguela de Cervantes) napisal Henri Cain, je prevzel Thomas Schulte Michels, ki se tokrat predstavlja tudi kot scenograf. Predstava bo tudi del glasbeno-plesnega abonmaja Aida, katerega uvodna 'točka' bo predstava Arhitektura tišine, koprodukcija ljubljanskega in mariborskega baleta. Predstava koreografa in plesalca Edvarda Cluga je premiero že doživela na ljubljanskem poletnem festivalu.

Plesalce ljubljanskega baletnega ansambla bodo člani abonmaja Aida videli še enkrat. Na sporedu je namreč tudi baletna pravljica Hrestač - Božična zgodba, za katero je kompozicijo prispeval Peter Iljič Čajkovski, koreografijo pa je tokrat zasnoval Jurij Vamos. Omeniti velja še novi projekt zbora Carmina Slovenica. Pod naslovom Carmina Slovenica Light bo v Cankarjevem domu zaživela predstava, ki bo povzemala različne glasbene žanre in glasbeno govorico številnih dežel.

Mednarodne koprodukcije abonmaja Amelia
Novembra se začenja tudi plesno-gledališki abonma Amelia, in sicer s predstavo koreografa Josefa Nadja Igra. Igra je bila uvodna predstava letošnjega festivala v Avignonu, pri oblikovanju koreografije pa se je Nadj navdihoval v delu v Belgiji rojenega slikarja, novinarja in pesnika Henrija Michauxa, ki je svoje misli pogosto zapisoval pod vplivom opojnih substanc. Amelia bo ponudila še tri zanimive mednarodne koprodukcije.

Prva je Pekel koreografov Emia Greca in Pietra C. Scholtena, ki sta si za izhodišče vzela Beethovnovo Peto simfonijo in Dantejev opis pekla. Zanimiv pristop prinaša predstava Prodajalna jastogov skupine Needcompany in režiserja Jana Lauwersa, ki tragično tematiko izgube otroka obdela na nenavadno lahkoten način. Opomnimo še na predstavo Hej, punca! skupine Societas Raffaello Sanzio in režiserja Romea Castelluccija ter na plesno predstavo vsprs režiserja Alaina Platela in skupine Les Ballets C de la B.