Lerouxov roman je bil izdan leta 1911 in je nenehen vir navdiha za filmske in televizijske umetnike. To je pretresljiva zgodba o iznakaženem glasbenem geniju, ki kot duh tava po katakombah pariške operne hiše in najde v mladi Christine očarljivo muzo. Lloyd Webbrova različica Fantoma bolj kot pošast, ki bi se je morali bati, predstavlja kot tragičnega ljubimca in nežnega romantika. Foto: EPA
Lerouxov roman je bil izdan leta 1911 in je nenehen vir navdiha za filmske in televizijske umetnike. To je pretresljiva zgodba o iznakaženem glasbenem geniju, ki kot duh tava po katakombah pariške operne hiše in najde v mladi Christine očarljivo muzo. Lloyd Webbrova različica Fantoma bolj kot pošast, ki bi se je morali bati, predstavlja kot tragičnega ljubimca in nežnega romantika. Foto: EPA
fantom iz opere
V skritih kotičkih operne hiše se po zaslugi njegovega glasu razvija izjemen pevski dar mlade zboristke Christine. Samo učiteljica baleta Madame Giry ve, da je Christinin skrivnostni mentor v resnici Fantom, glasbeni genij iznakaženega obraza, ki tava po katakombah operne hiše in straši številne umetnike, ki v njej živijo in delajo.
Posnetek prvotne postave muzikala Fantom iz opere je prodan v več kot 40 milijonov primerkih, s čimer je postal najbolje prodajani album vseh časov v svoji kategoriji. To je prvi album z muzikalom, ki je končal na prvem mestu britanskih lestvic ter je postal zlat in platinast v Veliki Britaniji in Združenih državah, producentu in skladatelju Andrewju Lloydu Webbru in njegovim sodelavcem pa je prinesel številne nagrade in pohvale.

Le Fantôme de l'Opéra je bil seveda najprej roman Gastona Lerouxa - izšel je leta 1909 - a je danes v senci številnih adaptacij za film in gledališče, v prvi vrsti muzikala v režiji Andrewa Lloyda Webbra iz leta 1986. Ne le, da je Webbrov Fantom iz opere najstarejša še živa predstava na Broadwayu, pohvali se lahko tudi z dobičkom, v primerjavi s katerim je na primer film Titanic zaslužil drobiž. Zdaj, 22 let pozneje, je Lloyd Webber v intervjuju za The Times povedal, da je mehanizem za nastanek nadaljevanja najdonosnejšega muzikala "sprožen".

Premiera na treh celinah
Premiera predstave Phantom: Love Never Dies (Fantom: Ljubezen nikoli ne umre) je napovedana za konec prihodnjega leta, in če bo šlo vse po Lloydovih načrtih, se bo že s tem vpisala v zgodovino: s sočasnimi premierami v Londonu, na Broadwayu in nekje v Aziji, najverjetneje v Šanghaju, bo prvi muzikal, ki bo 'štartal' na treh celinah hkrati. "Mislim, da kaj takega ne bi bilo mogoče, če ne bi šlo za nadaljevanje Fantoma iz opere," je prepričan Webber. "Na Daljnem vzhodu me zanima predvsem možnost predstave na Kitajskem ... Ljubezen nikoli ne umre bi bila tam nekaj fantastičnega."

Coney Island - pribežališče čudakov 19. stoletja
Zgodba nadaljevanja bo potekala kakšno desetletje po prvem delu - v tem času se je duh iz pariške opere, kamor ga je namestil Lerouxov roman, preselil na Coney Island v Brooklynu, v tistem času najljubši počitniški kotiček Newyorčanov. "To je bil kraj, kjer si preprosto moral biti - celo Freud je prišel pogledat to čudo. Na Coney Island so se zgrinjale spake in čudaki, ker so se tam počutili bolje v svoji koži."

Kdo se bo skrival za masko?
Fantom se bo spet našel s Christine, "švedsko sopranistko," ki jo je v prvi postavitvi igrala Webbrova takratna žena Sarah Brightman. Čeprav nove igralske zasedbe še ni razkril ali dokončno sestavil, si je Lloyd Webber "precej na jasnem, kdo bo novi fantom". Če malo ugibamo, nam na pamet padeta Gerard Butler, ki je fantoma igral v filmski priredbi Joela Schumacherja iz leta 2004, in ta hip zelo priljubljeni Hugh Jackman, ki se znajde tudi na odru (prejel je celo gledališko nagrado tony za predstavo The Boy from Oz). Predstavo bo režiral Jack O'Brien, ki ima za seboj zelo uspešni produkciji The Full Monty in Hairspray, za scenografijo pa bo poskrbel Bob Crowley, prav tako dobitnik kar petih tonyjev za svoje delo.

60-letni skladatelj te dni med drugim piše tudi pesem, s katero se bo Velika Britanija prihodnje leto potegovala na Evroviziji, sedi pa tudi v žiriji, ki bo odločala, kateri pevec bo imel čast, da pesem v Moskvi odpoje.

Ana Jurc