Nekaj dni za tem, ko je postavitev Mini teatra Obuti maček slavila 50. ponovitev, je v Mestnem gledališču Trešnja zaživela zgodba o dobroti in zlobi. Pepelka podaja splošna moralna načela; če bi jih upoštevali, bi lahko ustvarili harmnonično družbo. A prihod le-te se vedno znova izmakne. Vzrok moramo poiskati v žalostnem dejstvu, da že "goljufanje" enega člana družbe naredi spoštovanje teh vrednot nesmiselno. No, ne ravno nesmiselno, koristi pa zagotovo ne prinaša.
Pravljica izpod prstov pravnikaA junakinja naše zgodbe meni drugače. To niti ni presenetljivo, saj je bil Charles Perrault pravnik in je preprosto moral zagovarjati nujnost spoštovanja družbenih pravil igre. Kot bolj presenetljivo lahko zato izpostavimo uspešnost Pepelke. Kako so lahko otroci pepelko "izbrali" za najbolj priljubljeno pravljico, ko pa že v rosnih letih skušajo za nos potegniti starše in vrstnike, če se jim le ponudi priložnost.
Dobrota sredi bede
O čem torej pripoveduje ta "moralka"? Perrault nas popelje v dom hčerke premožnega meščana, ki pa jo zlobna mačeha strpa v shrambo in klet. Kljub odličnemu gmotnemu stanju gospodinjstva mora dekle skoraj stradati, obiskovanja zabav, na katerih v večernih toaletah blestita njeni polsestri, pa ji mačeha ne privošči. Čeprav je obdana z izborom negativnih človeških lastnosti (mačeha in polsestri so nečimrne, nevoščljive, hudobne in "napihnjene"), Pepelkino srce ostane neomadeževano.
V takem "težkem" primeru človeške nesreče lahko na pomoč priskočijo le nadnaravne sile; Perrault jih je predstavil v obliki živali s človeškimi lastnostmi in dobre vile, ki jo popelje na zabavo. Skrivnostna lepotica očara princa, ki skuša izbranko svojega srca odkriti s pomočjo čeveljčka, ki ga je dekle izgubilo na "begu" domov. Nadaljevanje je polno zapletov, ker pa vemo, da se pravljice vedno srečno končajo, si lahko kar sami zamislimo konec.
Break dance v zgodbi iz 17. stoletja
Vlogo pepelke je tokrat prevzela Ivana Roščić, pripovedovalec zgodbe je Stjepan Perić, v druge like pa se prelevijo redni člani gledališča Trešnja. Igralce je z obla- čili opremila Ana Savić Gecan, predstavili pa so se na sceni skupine NUMEN. Direktor in režiser Mini teatra Robert Waltl je predstavo pripravil po besedilu, ki ga je prevedel in priredil Ivica Buljan. Waltlova postavitev je izrazito sodobna. V predstavo je celo vključil plesalce break danca iz skupine Mystical Skillz i FreeStyle Kings. Sodobna vizija v tem primeru ni nesmiselna, saj podkrepljuje večno sporočilo Pepelke.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje