NETA bo skušala navezati povezave med evropskimi gledališči ali jih okrepiti. Foto: SNG Nova Gorica
NETA bo skušala navezati povezave med evropskimi gledališči ali jih okrepiti. Foto: SNG Nova Gorica
Prizor iz predstave Nekaj dragega in popolnoma neuporabnega
Mreža povezuje gledališča iz 13 držav. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Znak Borštnikovega srečanja
Lahko Borštnikovo srečanje preraste v mednarodni festival? Foto: RTV SLO

V mreži je združenih 13 srednje-, južno- in vzhodnoevropskih držav, od katerih lahko vsako zastopata po dve gledališči in festivala, iz Slovenije festivala Ex ponto in Borštnikovo srečanje ter Drama SNG Maribor in SNG Nova Gorica. Prav novogoriško gledališče je s sprejetjem statuta združenja postalo nosilec mreže NETA.

Kaj si povezava želi?
Njen namen je spodbujati ustvarjalnost sodobnih dramatikov in prevajati njihova dela ter pospešiti gostovanja gledališč v tujini. NETA naj bi spodbudila tudi izmenjavanje predstav med povezanimi gledališči, prispevala k koprodukcijskim predstavam in sodelovanju na različnih festivalih.

Središča nove povezave
Deklaracijo o ustanovitvi mreže NETA so junija podpisali predstavniki 30 gledališč in festivalov iz Albanije, Bosne in Hercegovine, Bolgarije, Srbije in Črne gore, Hrvaške, Makedonije, Romunije, Rusije, Turčije in Slovenije, od takrat pa sta se mreži pridružili še dve ustanovi. Statut, ki ga nameravajo podpisati v Novi Gorici, ob nosilcu mreže določa tudi dva podsekretariata, in sicer v Sankt Peterburgu in Carigradu. Prvi naj bi bil pristojen za sodelovanje z Vzhodom, drugi pa naj bi spodbujal izmenjave s sredozemskim in arabskim svetom. Naloga Nove Gorice bo skrbeti za povezavo z Brusljem in usklajevati dejavnosti združenja. NETA si namreč želi, da bi nekaj sredstev za dolovanje povezave prispevali tudi evropski programi za širjenje kulturne ustvarjalnosti.

Prvi sadovi nove mreže
Prvi dokaz o tem, da gledališčniki mislijo resno, je dogovor o izmenjavi SNG-ja Nova Gorica s kolegi iz Sankt Peterburga v Rusiji naslednjo pomlad, s Slovenskim stalnim gledališčem iz Trsta bodo sodelovali pri postavitvi Don Kihota, s Carigradom pa se dogovarjajo za nastop na carigrajskem festivalu, kjer jih mika postavitev predstave Čakajoč Godota na mostu, ki se pne med Azijo in Evropo.

Pridružitev Borštnikovega srečanja povezavi pa naj bi temu najpomembnejšemu srečanju slovenskih gledališčnikov omogočilo, da preraste v mednarodni festival, na katerem bi lahko primerjali slovensko in evropsko gledališko produkcijo.