Režiserka je pojasnila, da Zgodbe vsakdanje norosti ne govorijo toliko o politični tranziciji kot osebni, intimni. V ospredju je sedem med seboj prepletenih ljubezenskih zgodb, v katere pa niso zapleteni junaki, ki bi spreminjali svet, ampak so zbegani in deloma pasivni. Foto: Žiga Koritnik
Režiserka je pojasnila, da Zgodbe vsakdanje norosti ne govorijo toliko o politični tranziciji kot osebni, intimni. V ospredju je sedem med seboj prepletenih ljubezenskih zgodb, v katere pa niso zapleteni junaki, ki bi spreminjali svet, ampak so zbegani in deloma pasivni. Foto: Žiga Koritnik
Zgodbe vsakdanje norosti
Glavni junaki se morajo naučiti živeti z vsakdanjo norostjo in življenje bo lažje. Foto: Tone Stojko
Zgodbe vsakdanje norosti v MGL

Sezono je v Mestnem gledališču ljubljanskem sklenila črna komedija Zgodbe vsakdanje norosti češkega dramatika Petra Zelenke. Ljubezensko zgodbo, ki se vrti okoli vprašanja, kaj normalnost sploh je, je režirala Barbara Hieng Samobor. V glavnih vlogah se predstavljajo Gašper Tič, Jette Ostan Vejrup, Boris Ostan, Bernarda Oman, Marko Simčič in Tanja Ribič. Pod scenografijo se je podpisala Petra Veber, za kostume je poskrbela Tina Kolenik, gib si je zamislila Sanja Neškovič-Peršin, glasbeno podlago pa Darja Hlavka.

Ko oživi odeja
Avtor igre Petr Zelenka je nekoč dejal, da so Zgodbe vsakdanje norosti ljubezenska zgodba, v kateri se glavna oseba zave, da je resnična norost prav tako redka kot genialnost ali absolutni posluh. Rdeča nit črne komedije je nekakšna čudaška iztirjenost sveta in družbe, ki se kaže skozi kombinacijo bizarnih in premaknjenih situacij ter avtentično zarisanih oseb. Zgodbe vsakdanje norosti so karikatura današnjega časa. Petintridesetletni Petr počne nore reči, pomotoma odstriže lase napačni osebi, zdi se mu, da je odeja oživela, zavestno je pripravljen opazovati spolno početje svojih sosedov … Podobno čudaška sta tudi njegova starša, okoli njih pa krožijo bolj ali manj (ne)uravnovešeni posamezniki.

Češki gledališki kritiki so bili očarani
Leta 1967 rojeni Zelenka je izredno uspešen češki dramatik, scenarist ter gledališki in filmski režiser. Zgodbe vsakdanje norosti iz leta 2001 so njegov gledališki prvenec. Komedijo je napisal za praško gledališče, jo sam režiral ter navdušil občinstvo in kritike. Češki gledališki kritiki so Zgodbe vsakdanje norosti ocenili kot najboljšo igro leta 2001. Avtor na eni strani izhaja iz tradicije češkega humorja, ki zna biti zelo nežen in mil, ali pa, kot v njegovem primeru, grob in črn, in temu doda pečat sodobne nebrzdane sproščenosti in izzivalnosti.

Zgodbe vsakdanje norosti v MGL