Livingstonov poslednji poljub, produkcija Anton Podbevšek Teatra, prepleta gledališko in elektronsko umetnost, obenem pa poveže tudi klasično in sodobno rockglasbo. V pripoved o iskanju identitete, o želji po izpolnjenju se z režiserko Nano Milčinski podajajo člani zasedbe Siddharta. Foto: APT
Livingstonov poslednji poljub, produkcija Anton Podbevšek Teatra, prepleta gledališko in elektronsko umetnost, obenem pa poveže tudi klasično in sodobno rockglasbo. V pripoved o iskanju identitete, o želji po izpolnjenju se z režiserko Nano Milčinski podajajo člani zasedbe Siddharta. Foto: APT
Grozni Gašper
Kot pojasnjuje žirija, je Jaši Jamniku v Groznem Gašperju uspelo vzpostaviti razgret prostor likov in odnosov, ki v tesni navezi z občinstvom vzpostavlja avtonomna pravila otroške igre, režiser pa je enako prepričal tudi s predstavo Žužkerada. Foto: Radovan Čok/Gledališče Koper
Sapramiška 2, Son:DA
Animacija tandema SON:da v Sapramiški 2 (Mini teater) je nepogrešljiva in določujoča prvina otroške dramske predstave. 'V dogajanje uvaja animirane stranske osebe, vzpostavlja in razširja prizorišče predstave ter vanjo posega z duhovitimi in ponekod tudi samoironičnimi intervencijami.' Foto: Son:DA/MIni teater
LGL, lutkovno gledališče
Bienalni mednarodni festival Zlata paličica je že drugič potekal v organizaciji Lutkovnega gledališča Ljubljana, kamor ga je kot doto prineslo Gledališča za otroke in mlade iz Španskih borcev. Festival je sicer po mnenju direktorja LGL-ja Uroša Korenčana na prelomni točki oziroma v fazi preoblikovanja, ne le zato, ker se je po pripojitvi Gledališča za otroke in mlade k LGL-ju znašel v novi hiši, temveč tudi zato, ker letos ni dobil namenskih sredstev javnih financerjev. Foto: BoBo

Ta je prepričal z režijo Groznega Gašperja in Žužkerado, na sklepni slovesnosti 14. mednarodnega festivala Zlata paličica pa so nagrade podelili še Alenki Tetičkovič in Igorji Štamulaku ter Marku Kovačiču, Vasiliji Fišer in tandemu SON:da.

Livingstonov poslednji poljub, ki je nastal v produkciji Anton Podbevšek Teatra iz Novega mesta, je po besedah žirije gledališki rockkoncert za mladino in otroke, "ki se vešče izogne nevarnosti, da bi besedilna predloga v njem učinkovala zgolj kot komentar glasbe ali slike". Predstava je celovita, dosledna in sugestivna sinteza besede, zvoka, podobe in giba ter dinamično zlitje raznovrstnih avtorskih poetik v silovit spektakel.

Komična srhljivka in zgodba o preobrazbah
O Jamnikovi žiriji so zapisali, da je povsem različni besedilni predlogi - komično srhljivko in zgodbo o preobrazbah - prelil v dvoje suverenih gledaliških svetov. V Groznem Gašperju mu je uspelo vzpostaviti razgret prostor likov in odnosov, ki v tesni navezi z občinstvom vzpostavlja avtonomna pravila otroške igre, v Žužkeradi pa je ustvaril subtilen ekosistem, v katerem zaživita igra preoblek in tema drugačnosti. Obe predstavi spodbujata premislek o videzu in resnici, o pravilih in mejah svobode, so še zapisali v utemeljitvi. Grozni Gašper je nastal v koprodukciji SNG Nova Gorica in Gledališča Koper, Žužkerada pa v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana.
Predstave brez lutkarskih elementov
Žirijo so sestavljali predsednica Petra Pogorevc, Marko Čeh in Igor Saksida, ki so si ogledali deset tekmovalnih predstav po izboru selektorja Mateja Bogataja. V skladu s tradicijo festivala je Bogataj v tekmovalni del uvrstil izključno igrane oziroma dramske predstave brez lutkarskih elementov. Nasprotno je spremljevalni del, za katerega je bilo izbranih 12 predstav, od tega dve tuji, skušal opozoriti na novo razmerje med animacijo in igro.
Nagrade za najboljšo žensko vlogo se je razveselila Tetičkovičeva za Janco v predstavi Pink, monodrami za mladino (LGL), ki po mnenju žirije zaživi predvsem zaradi izjemne igralske investicije nagrajenke. "Igralka pred gledalci oživi paleto raznovrstnih likov, suvereno obvladuje oder in avditorij ter s svojo energijo poveže čas gledalčeve percepcije s fiktivnim časom predstave."

Štamulak si je nagrado za najboljšo moško vlogo prislužil kot Gašper v predstavi Grozni Gašper. Igralec se je dosledno in prepričljivo vživel v občutja, razmišljanja in dejanja sodobnega otroka. Otroški svet je upodobil živo in intenzivno z izostrenim posluhom za soigralce ter s pristnim občutkom za dialog z mladimi gledalci.
Z nagrado za posebni umetniški dosežek je nagrajena Fišerjeva za scenografijo in kostumografijo v Žužkeradi, saj "oživi mikrosvet žuželk tako, da se igrivo izogne prevladujočim vizualnim klišejem". "Kostumi lucidno izpostavijo značilnosti posameznih likov, scena pa prepriča s svojo ekonomičnostjo in dinamiko."

Neprekosljiva moč domišljije
Marko Kovačič je nagrajen za nagrado za posebni umetniški dosežek za oblikovanje rekvizitov v predstavi Kako je Oskar postal detektiv v koprodukciji med Rozinteatrom in SNG Drama Ljubljana. "Kovačičevi rekviziti dokazujejo, da lahko domišljija preproste predmete pretvori v gledališke objekte, ki dograjujejo prostor uprizoritve in sooblikujejo igro protagonista."
Za posebni umetniški dosežek so nagradili tudi tandem SON:da, v katerem ustvarjata Metka Golec in Miha Horvat, za vizualno podobo v predstavi Sapramiška 2 - Sapramišja sreča v produkciji Mini teatra Ljubljana. "Animacija tandema SON:da je nepogrešljiva in določujoča prvina predstave, saj v dogajanje uvaja animirane stranske osebe, vzpostavlja in razširja prizorišče predstave ter vanjo posega z duhovitimi in mestoma tudi samoironičnimi intervencijami," so pojasnili v obrazložitvi.