Francoska kulturna ministrica Christine Albanel je potrdila, da je bil žrtev zadnjega vandalističnega napada na umetnost akvarel Le pont d'Argenteuil (Argenteuilski most) iz leta 1874; v platnu zeva skoraj deset centimetrov dolga raztrganina. Alarm v muzeju se je sicer sprožil, a ko so varnostniki prispeli na prizorišče, so vlomilci že izginili; za zdaj ni bil aretiran še nihče.
"Vlom pomeni napad na našo dediščino in spomine," je za radio France Info še povedala ministrica. Varnostne kamere so zasačile štiri moške in ženske, ki so bili najverjetneje pod vplivom alkohola; za seboj so pustili "več kupčkov svinjarije", nato pa je eden od njih s pestjo prebil "veličastno impresionistično mojstrovino". Sliko se bo menda vseeno dalo restavrirati.
Praznovanje je ušlo iz rok
Ironično je, da se je vlom zgodil ravno na "belo noč" (Nuit blanche), tradicionalni celonočni festival umetnosti in glasbe, ko se na ulice zgrne na tisoče ljudi. (Morda so bili Parižani še posebej vzneseni tudi zaradi sobotnega preboja Francije polfinale svetovnega prvenstva v rugbyju).
Francozi se radi znašajo nad umetnostjo
Najnovejši vlom seveda ni le precejšnja sramota za slavni muzej, ampak opozarja tudi na nezavarovanost in ranljivost osrednjih francoskih kulturnih znamenitosti in muzejev, ki so bili v zadnjem času že nekajkrat tarča napadov. Septembra so na primer iz katedrale v Perpignanu ukradli več kelihov in drugih dragocenih obrednih predmetov, julija pa je, prav tako na jugu države, v Avignonu, ženska pustila odtis šminke na brezmadežno belem platnu ameriškega abstraktnega slikarja Cya Twombleya.
Nenavaden hommage pisoarju
Seznam bi lahko nadaljevali: lani je na primer veliko prahu dvignil primer 77-letnega Pierra Pinoncellija, ki je v muzej Pompidou pretihotapil majhno kladivo in se z njim lotil slavne Fontane Marcela Duchampa. Znameniti pisoar je napad preživel z nekaj okrušenega emajla, Pinoncellija, ki je svoje dejanje označil za "poklon Marcelu Duchampu in drugim dadaistom", pa je prijela policija.
Rojstvo impresionizma
Kar 60 od približno stotih Monetovih slik, kolikor jih imajo francoski muzeji, je shranjenih v muzeju d'Orsay. Impresionistovi Klifi blizu Dieppa (1897) so bili ena od štirih ukradenih slik, ki so avgusta izginile iz muzeja v Nici. Tokratna žrtev, Argenteuilski most, je prizor iz mesta ob Seni, kamor se je Claude Monet preselil leta 1871. Slikar se je imel za krajinarja modernega sveta, zato ga je horizont Argenteuila - mešanica starega in novega, rečnih obrežij tirov in tovarniških dimnikov - neizmerno privlačil.
A. J.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje