Nagrado razstave, tokrat na temo Oko in duh, je prejel Boštjan Drinovec, avtor kipa Najdišče, odkupni nagradi pa sta dobili Ana Cajnko in Dragica Čadež. Pri letošnjem pregledu slovenskega sodobnega kiparstva je sodelovalo 60 kiparjev, 53 pa jih bo svoja dela do 26. septembra razstavljalo tudi v atriju ljubljanske mestne hiše. V prostorih magistrata si obiskovalci lahko ogledajo samostojno razstavo lanskega nagrajenca Jiržija Kočice.
Tema letošnje razstave se navezuje na esej iz leta 1961, v katerem se francoski fenomenolog Maurice Merleau-Ponty sprašuje o dimenzijah gledanja. Kako gledamo, kaj vidimo - nas lahko (in zakaj nas vedno) pogled vara?
Slovenska umetnost: Enotnost v raznolikosti
Boštjan Drinovec izstopa predvsem po svoji uporabi materialov: njegove skulpture, ki učinkujejo kot obdelane površine kamna, so ulitki iz mešanice kamnitih drobcev, pigmenta in betona. Judita Krivec Dragan je njegova dela primerjala s slikarskimi tihožitji, pri izbiri motivov pa umetnik najpogosteje posega po eksotičnih živalih in človeški figuri.
Žirija je svojo izbiro zmagovalca utemeljila z obrazložitvijo, da Najdišče v duha prikliče podobe, povezane z množično kulturo, pri tem pa uporablja svojevrstne značilnosti uporabljenih materialov (kamna in srebra). Drinovec je prejel 200.000 tolarjev denarne nagrade, poleg tega pa si je prislužil tudi samostojno razstavo prihodnje leto, ob 10. slovenski kiparski razstavi; njena tema bo Sublimno v kiparstvu.
Ana Cajnko, članica ZDSLU-ja, je do zdaj v Sloveniji in zunaj nje pripravila že več kot trideset samostojnih razstav.
Dragica Čadež izhaja iz neokostruktivizma, enega vplivnejših slogov visokega modernizma. Na teh osnovah je razvila samosvoj pogled na skulpture, njeno ustvarjanje pa zaznamuje predvsem uporaba lesa.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje