Razstavo Avtorski dialog: Aljaž Lavrič in Olja Simčič Jerele odpirajo drevi ob 19. uri.

Avtorski dialog je razstavni format, v okviru katerega v Galeriji Photon že več let soočajo po dva ustvarjalca, pri čemer se vsak predstavi s samostojnim projektom v svojem razstavnem prostoru galerije.
Pri izboru umetnikov se osredotočajo na "njihove prepletajoče se pristope k fotografskemu ustvarjanju, ki jih lahko povezujejo konceptualni ali tehnični vidiki. Namen dialoga je raziskati in poudariti raznolikost fotografskega medija skozi perspektivo dveh avtorjev, katerih prakse se bodisi dopolnjujejo bodisi razkrivajo kontrastne pristope." V Avtorski dialog so vključeni predvsem slovenski umetniki mlajše in srednje generacije, občasno so vanj vključena tudi uveljavljajoča se fotografska imena iz Srednje in Vzhodne Evrope.
Tokratna umetnika, Aljaž Lavrič in Olja Simčič Jerele, vsak v svojem ustvarjanju raziskujeta "dimenzijo objektnosti fotografije, ki se prepleta z likovno umetnostjo, vendar so izhodišča in temelji njunih projektov tesno povezani z analogno fotografijo. To oba obravnavata kot dinamičen proces – pri konceptualni zasnovi projektov in s preučevanjem fizikalnih lastnosti samega medija." Tokratni premišljeni dialog med izbranima umetnikoma poudarja pristop k raziskovanju meja umetniške fotografije skozi njeno izrazno moč in tehnični potencial. Projekta obeh umetnikov hkrati odražata njuna edinstvena pogleda na svet in osebno ali splošno zgodovino.

Olja Simčič Jerele je zmagovalka Photonovega natečaja Drugačni svetovi 2024, medtem ko se je Aljaž Lavrič prvič predstavil v galeriji na kurirani mednarodni skupinski razstavi Radi vidimo, kako vam spodleti v letu 2024. Oba zaključujeta magistrski študij na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO).
Aljaž Lavrič v projektu Shema A–F izhaja iz Valvasorjevega bakroreza št. 446, vključenega v Slavo Vojvodine Kranjske, ki prikazuje presihajoče Cerkniško jezero. Lavrič bere bakrorez kot zemljevid in na podlagi Valvasorjevega opisa poskuša rekonstruirati, kje naj bi bili posamezni vhodi, kanali in jame v realnem prostoru. Bakrorez ni popoln, saj njegov grafični zapis ne ustreza vedno geografiji Cerkniškega jezera. "Namesto da bi natančno prenesel zemljevid v realni prostor, avtor napake in nejasnosti Valvasorjevega dela uporablja kot izhodišče za svojo interpretacijo. Tisto, česar ni mogoče dokumentirati v naravnem okolju Cerkniškega jezera, rekonstruira in poustvari v studiu," piše v razstavnem besedilu.
Olja Simčič Jerele v svojem nastajajočem magistrskem projektu uporablja fotografski material kot orodje za merjenje časa. "V trenutku fotografiranja se svet pred objektivom iztrga iz sedanjosti in spremeni v fotografsko podobo. Fotografije, kot vsak fizičen medij, pa niso zamrznjene v času svojega nastanka, temveč se starajo in razkrajajo naprej," so zapisali v galeriji.

Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje