Tožbo je vložila ista odvetniška pisarna iz Seattla, ki je pred desetimi leti enako tožbo dobila proti podjetju Apple. Takrat se je pet velikih založb pogodilo za 166 milijonov dolarjev, Apple pa je izgubljena tožba stala 450 milijonov dolarjev. Po dolgem sodnem procesu, ki se je končal pred vrhovnim sodiščem, so denar izplačali leta 2016.
Odvetniška pisarna Hagens Berman tokrat zastopa potrošnike v več ameriških zveznih državah. Tožbo so vložili proti prodajnemu velikanu Amazon, omenjenih pet založb pa navajajo kot "zarotnike". Bistvo tožbe je trditev, da Amazon in založbe z uporabo klavzule MFN (načelo največjih ugodnosti) umetno držijo visoke cene e-knjig; privolili naj bi v omejitve, zaradi katerih mora potrošnik na drugih spletnih platformah za določeno knjigo plačati več kot pri Amazonu.
Po tožbi proti Applu so cene padle
Tožba ugotavlja, da v ZDA skoraj 90 odstotkov e-knjig proda Amazon (pri tiskanih knjigah je ta delež petdesetodstoten). V nadaljevanju navaja, da so v letih 2013 in 2014 cene e-knjig padle, ker so podjetje Apple in velike založbe izgubili tožbo v povezavi z določanjem cen. Cene so začele znova naraščati v letu 2015, ko je Amazon sklenil nove pogodbe.
"Tožena stranka in velikih pet zarotnikov so se zedinili glede več klavzul MFN-ja in protikonkurenčnih določb, ki so funkcionirale na enak način," navaja tožba. "Amazonov dogovor z zarotniki je nerazumna ovira trgovine, ki onemogoča konkurenčnost pri postavljanju cen in potrošnike sili v preplačevanje knjig petih velikih založb, ki jih kupijo pri trgovcih, ki niso Amazon. Ta škoda se bo delala, dokler tožniki ne bodo ustavljeni."
Tožba zahteva povrnitev stroškov vsem potrošnikom, ki so e-knjige kupili pri Amazonovi konkurenci, pa tudi odškodnino in odlok, ki bi Amazonu preprečil uveljavljanje nekonkurenčnih ovir.
Tožba je bila vložena samo en dan po tem, ko je zvezna država Connecticut objavila, da Amazon preiskujejo zaradi potencialnega nekonkurenčnega vedenja pri prodaji e-knjig. Državni tožilec je potrdil, da prodajni velikan sodeluje s posredovanjem zahtevane dokumentacije. Pri Amazonu celotne situacije ne komentirajo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje